ایلام- مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام گفت: مهار آتش در منطقه شلم انجام شده و در حال حاضر در مرحله کنترل قرار داریم.

جلیل کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مردم و تمام نهادهای استان ایلام آتش منطقه شلم مهار شده ولی این به معنای پایان کار نیست چرا که این کار نیاز به کنترل نیز دارد.

وی بیان داشت: مرحله کنترل آتش سوزی برای جلوگیری از پیشرفت آتش سوزی در منطقه بوده و هم اکنون آتش سوزی منطقه شلم نیز در مرحله کنترل قرار گرفته است.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر میزان دقیق خسارت به عرصه های جنگلی شلم مشخص نیست ولی خسارت بیشتر به مراتع و درختان خشک وارد شده که البته خسارتهایی به درختان سبز منطقه هم وارد شده است.

وی انجام داد: در حال حاضر همه نیروهای مردمی و امدادی در منطقه حضور دارند و امیدواریم تا ساعتهای آینده آتش به طور کامل مهار شود.

کرمی با اشاره به اینکه آتش سوزی فقط خاموش کردن نیست، اظهار داشت: کنترل و مهار آتش برای پیشگیری و جلوگیری از بروز آتش سوزی مجدد بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین گزارش در پي بي احتياطي عوامل انساني عصر ديروز حريق جنگل هاي چقاسبز را فرا گرفت كه دامنه آن به كوه شلم كشيده شد و آتش و دود آن بخش وسيعي از آسمان ايلام را در بر گرفت.

به رغم اینکه از لحظات ابتدايی گروه های امدادی، يگان حفاظت منابع طبيعی و محيط زيست، بسيج، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای مردمی برای خاموش كردن آتش در محل حادثه حضور يافتند اما به دليل خشك بودن علف ها و وزش باد دامنه آتش بخشهایی از جنگل های زيبای شلم را طعمه خود كرد.

این آتش سوزی شب گذشته مهار شد ولی امروز نیز به دنبال وزش باد خاکستر موجود در منطقه دوباره شعله ور شد که به دنبال وقوع آتش سوزی مجدد همچنان عملیات اطفای حریق ادامه دارد.