ایلام-مدیر کل مدیریت بحران استانداری ایلام از مهار آتش سوزی جنگلهای شلم خبر داد و گفت: تا ۴۸ ساعت آینده برای جلوگیری از بروز دوباره آتش سوزی مراقبت و پایش به عمل می آید.

احمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شب گذشته منطقه شلم در استان دچار آتش سوزی شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعم از دستگاه های اجرایی و خود مردم در منطقه برای مهار آتش حاضر شدند.

وی بیان داشت: متاسفانه این منطقه صعب العبور بوده و امکان ترابری و جابجایی امکانات و تجهیزان برای مهار آتش سوزی نداشت، بنابراین از ظرفیتهای مردمی برای مهار آتش استفاده شده است.

این مسئول عنوان کرد: با نقش پر رنگ و حضور فعال مردم ایلام و دیگر نهادها از قبیل سپاه، بسیج و دیگر دستگاه های اجرایی استان آتش در همان شب گذشته مهار شد و البته تعدادی نیرو هم برای کنترل آتش در منطقه مستقر شده بود.

کرمی ادامه داد: وزش باد و شیب ۹۰ درجه منطقه در ظهر امروز به دلیل سرازیر شدن خاکسترهای آتش در منطقه دوباره باعث آتش سوزی شد که بازهم با فراخوان سازمان مدیریت بحران استانداری مردم پای کار آمدند و خوشبختانه آتش هم اکنون به طور کامل مهار شده است.

وی با بیان اینکه تا ۴۸ ساعت آینده به منظور مراقبت و کنترل آتش سوزی، نیروها در منطقه حاضر هستند، بیان داشت: در واقع کار مهار تمام شده ولی این کار برای جلوگیری از بروز دوباره آتش در منطقه است.

کرمی در مورد بالگرد در استان ایلام نیز اظهار داشت: بسیاری از مردم تصور غلط در مورد بالگرد دارند، چراکه بالگردهای موجود فقط توانانیی جایجایی نیرو و تجهیزات دارند که ما از سازمان هلال احمر برای استقرار بالگر در استان درخواست کردیم و این مهم محقق شد.

وی بیان داشت: در منطقه شلم مهار آتش به چند دلیل مهم از جمله صعب العبور بودن، شیب زیاد، وزش باد، خشک بودن درختان منطقه و پوشش گیاهی متراکم طولانی شد.

این مسئول اظهار داشت: هم اکنون هم نیروهای مردمی و هم دیگر دستگاه های اجرایی در منطقه حاضر هستند و وظایف توسط شورای مدیریت بحران استانداری تقسم شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم مرحله مراقبت و کنترل آتش نیز به پایان برسد تا شاهد پایان آتش سوزی در منطقه شلم باشیم.