همدان - مدیرتعاون روستایی استان همدان از پیش بینی خرید حداقل ۲۵۰ هزار تن گندم در همدان خبرداد.

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است، افزود: براساس ارزیابی هایی که هر روزه انجام می شود متاسفانه به دلیل خشکسالی و سرمازدگی امسال میزان تولید گندم در استان همدان کاهش می یابد.

وی اظهارداشت: با توجه خشکسالی و سرمازدگی پیش بینی ها از میزان گندم تولید شده در همدان ۱۴۰ هزارتن است.

مدیرتعاون روستایی استان همدان یادآورشد: همانند سال های گذشته با مشارکت شرکت غله و بازرگانی ۷۶ مرکز اصلی و فرعی خرید گندم در زمان برداشت این محصول در استان همدان فعال خواهند بود.

عباسی در ادامه به آغاز برداشت محصول جو در مزارع استان همدان نیز اشاره و عنوان کرد: تعاون روستایی استان همدان با مشارکت شرکت پشتیبانی امور دام مسئول خرید جو هستند.

خرید تضمینی جو در شهرستان های جنوبی استان همدان از امروز آغازشده است

وی با بیان اینکه خرید تضمینی جو در شهرستان های جنوبی استان همدان از امروز آغاز شده است، ابرازداشت : در هر شهرستانی یک مرکز اصلی و چند مرکز فرعی خرید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند و کشاورزان در صورت تمایل می توانند مازاد محصول جو خود را با ارائه معرفی نامه از جهاد کشاورزی تحویل این مراکز دهند.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم جو ۹۲۰ تومان است، گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته به دلیل خشکسالی و سرمازدگی میزان تولید جو نیز در استان کاهش یافته و با این شرایط اگر در شهرستانی نیاز به مراکز فرعی دیگری باشد با هماهنگی مسئولان محلی، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی تعداد مراکز فرعی قابل افزایش است.

وی با تاکید براینکه محصول جو در کشور به دو صورت کشت آبی و دیم کاشته می شود، افزود: پیش بینی ها از تولید این محصول در همدان  ۱۷۰ هزار تن است.