ورامین-دبیر اجرایی بخش سرودهای انقلابی و تواشیح سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» گفت: ظرفیت های قابل توجهی در میان هنرمندان رشته های مختلف هنری وجود دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز علی اکبر فروزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حقیقتا ظرفیت های قابل توجهی در میان هنرمندان رشته های مختلف هنری وجود

دارد که از این پتانسیل باید برای معرفی انقلاب اسلامی و وقایع مختلف تاریخ انقلاب استفاده کرد زیرا امروز ابزار هنر یک ابزار فراگیر محسوب می شود.

دبیر اجرایی بخش سرودهای انقلابی و تواشیح سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» افزود: امروز بسیاری از جوانان و نوجوانان که آینده سازان ایران اسلامی هستند به هنر و رشته های مختلف هنری علاقه دارند و همین امر می تواند فرصت خوبی برای معرفی انقلاب اسلامی از قالب هنر به جوانان کشور محسوب می شود.

وی بیان داشت: این بخش از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در هر چهار شهرستان ورامین، قرچک، پاکدشت و ورامین اجرا خواهد شد ولی بخش اصلی که داوری می شود، در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین خواهد بود.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد و بخش تئاتر از ۲۱ خرداد در شهرستان ورامین برگزار می شود.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار می شود که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.