با نام نويسی ۳۴۵ نفر در دوره‌های حفظ و تلاوت قرآن كريم مركز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الكريم تعيين سطح اين افراد از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نام‌نویسی از متقاضیان واجد شرایط در دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم از دوم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفت.

متقاضیان شرکت در دوره‌های حفظ تخصصی قرآن کریم باید حداقل پنج جزء پیوسته از قرآن کریم را حفظ باشند و قاریان نیز از توانمندی‌هایی در رشته‌های تجوید، وقف و ابتداء و همچنین صوت و لحن برخوردار باشند.

این دوره‌ها برای خواهران و برادران تدارک دیده شده است که در مدت زمان نام‌نویسی ۳۴۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۲ نفر در رشته حفظ و ۶۸ نفر در رشته قرائت ویژه برادران و همچنین ۱۲۶ نفر در رشته حفظ و ۷۹ نفر در رشته قرائت ویژه خواهران ثبت‌نام کردند.

این آزمون‌ها از امروز ۱۸ خردادماه آغاز می‌شود. در این آزمون‌ها صحت حفظ حافظان قرآن کریم و توانمندی‌های قاریان سنجیده می‌شود.

روزهای دوشنبه و چهارشنبه آزمون‌های برادران و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آزمون‌های خواهران در سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود. همچنین آزمون‌های متقاضیان شهرستانی نیز هفته آینده به صورت تلفنی اخذ می‌شود.

دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن تابستان سال جاری برگزار می‌شود، افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند در دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم حضور می‌یابند.