کلاردشت - عضو ستاد بازرسی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استانداری مازندران، حفظ جوانان از خطرات و ناهنجاری های فرهنگی - اجتماعی را هدف مهم این ستاد برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه عبوری صبح سه شنبه در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کلاردشت، گفت: باید در راستای این شعار که بیانگر عبارت  " جهانی بیاندیش و و منطقه ای عمل کن" حرکت کنیم.

عضو ستاد بازرسی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استانداری مازندران افزود: نتیجه دو بازدید از شهرستان کلاردشت نشان از توجه ویژه فرماندار و مسئولان این شهرستان به فعالیت های فرهنگی - آموزشی دارد و از آنجا که بازدهی فعالیت های فرهنگی در کوتاه مدت قابل مشاهده نیست لذا تداوم در انجام این امور لازم است.

عبوری در پایان با ابراز خوشحالی از اقدامات انجام شده در شهرستان کلاردشت افزود: سطح وسیعی از هماهنگی و همکاری مسئولان و مردم، نشان از مناعت طبع بالای مردم این شهرستان است.

فاطمه عسگریان مشاور فرماندارکلاردشت در امور بانوان گفت:در کلاردشت فعالیت های گسترده ای در زمینه فرهنگی و حقوق شهروندی انجام شده است.

ایجاد بانک اطلاعات بانوان کلاردشت

فاطمه عسگریان با اشاره به مهمترین برنامه های انجام شده گفت: مهمترین آنها ایجاد بانک اطلاعات بانوان کلاردشت، استفاده از سخنرانان کشوری با استقبال بی نظیر مردم، آموزش بیش از ۳۰ نفر مربی برای حضور در روستاها، برپایی نمایشگاه های مختلف و کارگاه های آموزشی با موضوعات بیماری های واگیر و سرطان های شایع و محیط زیست و... است.

وی اظهار داشت: همه این اقدامات با همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، پایگاه بسیج و دیگر ادارات صورت گرفته است.

رئیس بهزیستی کلاردشت نیز گفت: مهم ترین هدف در بهزیستی شناسایی افراد ناتوان و معلول است که خود یکی از شاخصه های حقوق شهروندی است.

شیرافکن خداداد افزود: در کلاردشت برای مقابله با اعتیاد و فرهنگ سازی اقداماتی از جمله توزیع ۸۰۰ بروشور، ۲۰۰ سی دی آموزشی، ارسال پیامک اطلاع رسانی به شهروندان کلاردشت و برگزاری کلاس های توجیهی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی اولین مرکز ترک اعتیاد، تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان وام به ۴۴ نفر از مددجویان بهزیستی، نصب بنرهایی برای مبارزه با مواد مخدر، تهیه جهیزیه، استقرار پایگاه اورژانس اجتماعی، اقدام برای استقرار مرکز مشاوره در کلاردشت و جمع آوری زکات فطریه با کسب رتبه اول در استان مازندران از جمله اقدامات در راستای تکریم حقوق شهروندی انجام شد.