بجنورد- مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۱۱ جهت ارتباط مردم استان با رئیس جمهور خبرداد.

مهدی کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با حذف مکاتبات مردمی در سفر رئیس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، سامانه ۱۱۱ جهت ارتباط مردم با رئیس جمهور فعال و کلیه مطالبات مردمی در این سفر، از طریق این سامانه پاسخگوی مردم استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: این سامانه که به سامانه سامد موسوم است شامل یه شماره تلفن سه رقمی با شماره «۱۱۱» است که عملا جایگزین شیوه های قدیمی ارتباط با رئیس جمهور ازجمله نگارش نامه شده است.

کرامتی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک، شفاف سازی فرایندهای اداری، تسهیل ارتباط مردم با دستگاه های اجرایی و تسریع در پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: مردم عزیز استان می توانند از امروز شنبه ۲۳ خردادماه هرگونه درخواست، شکایت، گزارش، طرح ایده، انتقاد، تقدیر و تشکر و یا ابراز احساسات نسبت به شخص رئیس جمهور و هیئت دولت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

وی اظهار داشت: قریب به یک هزار کاربر زیرنظر کارشناسان خبره مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری آموزش های نظری و عملی لازم را برای راه اندازی این سامانه گذرانده و آماده دریافت نقطه نظرات شهروندان و ارجاع پرونده های آنان به مراجع ذیصلاح هستند.

به گفته این مقام مسئول، تجهیزات رایانه ای موردنیاز برای بهره برداری از این سامانه به همراه کارشناسان آموزش دیده دستگاه های اجرایی استان در قالب ۴ نوبت کاری و در هر نوبت ۱۸۰ کاربر، در محل مستقر شده اند.

کرامتی افزود: این سامانه به عنوان پل ارتباطی مردم با رئیس جمهور تا یک روز پس از پایان سفر استانی کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی یعنی تا پایان روز دوشنبه ۲۵ خردادماه جاری به طور شبانه روزی آماده دریافت درخواست های مردمی خواهد بود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: این سامانه پیش از ظهر امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در محل دانشگاه پیام نور واحد بجنورد رسما افتتاح می شود.