ایلام-استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش کشاورزی گفت: کشاورزی دانش بنیان به شدت در استان ایلام احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گفت: با توجه به بحران های زیست محیطی و مشکلات کم آبی باید از پتانسیلهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در توسعه کیفی تولیدات کشاورزی بهره برد.

وی افزود: نقش کارکردی این سازمان بخصوص در ارتباط با مسئله اشتغال و بیکاری و همچنین ارتقاء دانش فنی کشاورزی استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مروارید با تأکید بر آموزش و افزایش مهارتهای کاربردی دانش آموختگان این حوزه، تصریح کرد: نیاز امروز کشور و به تبع آن استان به کشاورزی دانش بنیان به شدت احساس می شود لذا سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با بازنگری در سیاستها و برنامه ها کاری خود ضریب نفوذ مهندسین در عرصه های کشاورزی را در راستای رفع مشکلات کنونی افزایش دهد.

استاندار ایلام با اشاره به تعداد دو هزار و ۷۰۰ نفر تحصیلکرده بیکار عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان اظهار داشت: برای اشتغال اعضاء سازمان باید راه حلهای جدیدی ارائه شود و ما از هرگونه طرح و ایده ای که فرصت آفرین باشد و به مسأله اشتغال کمک بکند حمایت می کنیم.