در هشتمین برنامه دوره‌ جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «روزگار فرخ» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این فیلم مستند- پرتره که مراحل ساخت آن از سال ۸۵ تا ۹۴ به طول انجامیده است، به زندگی حرفه‌ای «فرخ غفاری» فیلمساز نسل اول سینمای ایران می‌پردازد. وی پایه‌گذار سینمای ملی ایران بوده و تالیفاتی در حوزه‌ ایران‌شناسی، نقد فیلم و تعزیه دارد. غفاری اولین تاریخ‌نویس سینمای ایران بوده است ضمن اینکه اولین فیلمساز داستانی سینمای ایران نیز بوده که در سال ۱۹۶۴ به جشنواره فیلم کن راه پیدا کرده است.

سعید نوری کارگردان فیلم مستند «روزگار فرخ» دانشجوی دکترای سینما در دانشگاه ورسای فرانسه است و در کارنامه فیلمسازی او، کارگردانی آثار کوتاهی چون «پازل»، «وصله‌کاری»، «از پایان تا آغاز»، «ناگهان تلویزیون»، «بخوان» و دو فیلم بلند داستانی «شهرزاد» و «چند لحظه قبل» به چشم می‌خورد.

عموم علاقمندان برای تماشای فیلم مستند ۸۸ دقیقه‌ای «روزگار فرخ» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۲۴ خرداد‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند. شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

این نشست با حضور مازیار فکری‌ارشاد مجری- منتقد و یاشار نورایی منتقد میهمان برگزار می‌شود.