بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امسال یک‌صدمین سالگرد شهادت سردار رئیسعلی دلواری با بهترین کیفیت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یک‌صدمین سال شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: امسال یک‌صدمین سالگرد شهادت سردار رئیسعلی دلواری با بهترین کیفیت برگزار خواهد شد و از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه کنگره استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر همواره در استکبارستیزی و استعمارستیزی پیشتاز بوده و شهیدان ارزشمند و بزرگی تقدیم کشور کرده که باید یاد و نام این شهدای والامقام را نیز گرامی بداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار و استبداد تاریخی درخشان دارد و شهیدانی چون سردار رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی‌ها را در تاریخ مقاومت ایران به ثبت رسانده است.

حقیقی با بیان اینکه استان بوشهر پیشتاز مبارزه با استکبار و استعمار است، افزود: سردار شهید رئیسعلی دلواری در برابر استعمار انگلیس شجاعانه ایستاد و نام و یاد این شهید والامقام هرگز از خاطر مردم ایران محو نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رئیسعلی دلواری الگویی واقعی برای جوانان ایران اسلامی است، افزود: ایستادگی در برابر استعمار انگلستان و مبارزه تا آخرین توان و تبعیت از روحانیت زمان از مهم ترین ویژگی‌ها و عوامل موفقیت رئیسعلی دلواری بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در سفر سال ۱۳۷۰ خود به استان بوشهر به شهر دلوار زادگاه رئیسعلی دلواری رفتند و در جمع مردم این شهر رشادت‌ها و دلاوری‌های رئیسعلی و همرزمانش را ستودند.

حقیقی عنوان کرد: از جمله اهداف ما در راستای برگزاری یک‌صدمین سال شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری، معرفی شخصیت وجودی آن شهید بزرگوار، یاران وفادارش و به ویژه جایگاه رفیع روحانیت به عنوان ستون و محور در تمام دوران خصوصا در مبارزات و قیام سرداران جنوب است.

وی گفت: تاکنون در راستای برگزاری بزرگداشت یک‌صدمین سال شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری، ستاد این کنگره فعال و شش جلسه برگزار شده و با تاکید استاندار برای تمامی کمیته‌ها تقسیم کار صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: سایت کنگره سردار شهید رئیسعلی دلواری برای معرفی این شهید راه‌اندازی شده و در آن مقالات، زندگی‌نامه، فیلم و تصویر، اخبار و اطلاعات مبارزات شهید رئیسعلی دلواری گنجانده شده است.

حقیقی اظهار کرد: بخش اول کنگره سردار شهید رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ماه برگزار خواهد شد و بخش علمی کنگره نیز در اواخر پائیز امسال برگزار می‌شود.