مراسم بزرگداشت پرفسور دکتر عبدالودود اظهردهلوی استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو و دبیر کل انجمن استادان زبان فارسی هند به دلیل کسالت وی و همچنین رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در غیاب آنها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پاسداشت و تجلیل از استاد فرهیخته حوزه زبان و ادب فارسی پروفسور دکتر عبدالودود اظهردهلوی استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو و دبیر کل انجمن استادان زبان فارسی هند به پاس تلاش های مستمر و ارزنده او در پویایی زبان فارسی در شبه قاره، عصر روز یکشنبه 24 خرداد با حضور جمعی از استادان زبان فارسی و همچنین علاقه مندان این حوزه در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران برگزار شد.

در این مراسم توفیق سبحانی مولوی پژوه و معاون علمی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به شرح برخی از خدمات پروفسور عبدالودود اظهر دعلوی به زبان و ادبیات فارسی پرداخت.

همچنین دکتر علی اشرف صادقی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی نکاتی را در خصوص وضعیت زبان فارسی در شبه قاره بیان کرد. رضا مصطفوی سبزواری استاد دانشگاه طباطبایی، نرگس جابری نسب استادیار زبان و ادبیات فارسی واحد تهران – جنوب، کریم نجفی رایزن فرهنگی سابق ایران در دهلی نو و اختر مهدی قائم مقام انجمن استادان زبان فارسی هند از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان این برنامه، سپاسنامه رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی  و همچنین لوح تقدیر رایزن فرهنگی سابق ایران در دهلی نو  در غیاب پروفسور عبدالودود اظهر دهلوی و به نمایندگی از او، به پروفسور اختر مهدی تقدیم شد.

گزارش کامل این مراسم متعاقبا ارسال می شود.