بوشهر - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور نیاز است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام مجید انصاری پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهر بوشهر اظهار داشت: در سالروز خلق حماسه خرداد ۹۲ قرار داریم که مردم حماسه سیاسی خلق کردند و دولت دبیر و امید روی کار آمد؛ دولتی که رئیس آن شاگرد مکتب سیاسی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه در سالروز حماسه سیاسی مردم معاونین رئیس جمهور و وزرا به استان‌های مختلف سفر می‌کنند، ادامه داد: این سفرها برای دیدار با مردم و هم برای شنیدن نظرات مردم در نقاط مختلف کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم از فرصتی که برای خدمت‌گذاری در اختیار ما قرار گرفته است، به بهترین شکل استفاده کنیم؛ هدف از پست و مقام، قدرت نیست و بلکه خدمت ماندگار است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی یگانه نظام جهان به نام اهل بیت و زیر پرچم اسلام است، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سایه رهبری ولایت فقیه، بزرگترین یادگار امام راحل است.

ایران اسلامی امروز نقطه پایدار جهان اسلام است

انصاری به توطئه‌های دشمنان برای نشان دادن چهره زشت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در کشورهای مختلف اسلامی شاهد جنگ‌افروزی‌های دشمنان اسلام هستیم ولی در ایران اسلامی آرامش و امنیت بسیار خوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز نقطه پایدار جهان اسلام است، افزود: این نظام و انقلاب بر مردم و اسلام تکیه دارد و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران نیز به خاطر معماری صحیح آن و تصمیم‌گیری مردم در برهه‌های مختلف است.

برخی هنوز در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور به برگزاری دو انتخابات بسیار مهم در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم که تلاش می‌شود که یک انتخابات سالم و رقابتی و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

وی بر لزوم رعایت قانون توسط همه مسئولان در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: بعد از انتخابات هم دوران رفاقت و تلاش برای خدمت‌گذاری به مردم است که باید همه مسئولان در کنار هم برای خدمت به مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: دو سال از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد ولی هنوز هم برخی از افراد و گروه‌ها در رقابت هستند.

چهره همه شهرها و روستاهای کشور باید متحول شود

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام روحانی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های مختلف، توانست اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات مردم داشته باشد و با حمایت مردم و حمایت رهبری شاهد خدمات بسیار خوبی از سوی دولت هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز مقام معظم رهبری در افق ۱۴۰۴ ایران باید الهام‌بخش در سراسر جهان باشد، تاکید کرد: چهره همه شهرها و روستاهای کشور باید متحول شود.

استفاده از ظرفیت افراد با جناح‌های مختلف در دولت

وی گفت: نگاه رئیس جمهور این است که از توان همه افراد توانمند در مسئولیت‌های مختلف استفاده کند و هر کسی از هر جناحی باشد و بتواند خدمت کند، به کار گرفته شوند و در استان بوشهر نیز شاهد این موضوع هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور نیاز است، افزود: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارد.

 پروژه‌ای که کامل نشود، آغاز نمی‌شود

وی ادامه داد: هیچ پروژه‌های آغاز نمی شود و کلنگ آن به زمین نمی‌خورد که میراثی نامیمون برای دولت بعد باشد، مگر اینکه در این دولت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: درآمد دولت در سال ۹۳ از نفت ۱۰۷ دلار به نفت ۴۵ دلار رسید و میزان صادرات نفت نیز از دو میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز رسید ولی با تدبیر مسئولان شاهد خروج از رکود هستیم.

بوشهر نباید مشکل اشتغال داشته باشد

وی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان استان بوشهر در اجرای طرح‌های مختلف، بیان داشت: بوشهر استان ویژه است و به عنوان قلب کشور محسوب می‌شود و نباید در این استان مشکل اشتغال وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه کارها و اقدامات بسیار خوبی در زمینه نگاه به سلامت و رفاه و نشاط مردم در استان بوشهر صورت گرفته است، اضافه کرد: طرح‌های امید اقدامات بسیار خوبی در استان بوشهر بوده است و این طرح‌ها باید در همه نقاط کشور اجرا شود.

لزوم ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار در روستاها

وی همچنین بر لزوم ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: باید زمینه اشتغال مردم روستاها فراهم شود تا شاهد مهاجرت و خالی شدن روستاها نباشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای جمع‌آوری زباله‌ها در روستاهای استان بوشهر، افزود: باید برای بازیافت زباله‌ها نیز اقدام شود تا هم منشا درآمد باشد و هم اینکه بهبود شرایط زیست‌محیطی را شاهد باشیم.

سوخت شناورها در هیئت دولت مطرح می‌شود

وی اظهار داشت: در حوزه ورزش استان بوشهر نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و باید در زمینه توسعه رشته‌های رزمی، وزنه برداری، تیراندازی و همچنین ورزش های آبی در استان بوشهر اقدام شود.

حجت‌الاسلام انصاری به درخواست مسئولان استان بوشهر برای بازنگری در قیمت سوخت شناورها اشاره کرد و افزود: این موضوع را روز چهارشنبه در نشست هیئت دولت مطرح می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که به معیشت مردم لطمه نخورد.

وی در پایان گفت: هفته گذشته استانداربوشهر گزارشی امیدبخش را در مورد خدمات صورت گرفته در استان بوشهر به هیئت دولت ارائه کرد که مورد تقدیر همکاران ما در دولت قرار گرفت.