کره شمالی آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره جنوبی را درصورت صرف نظر این کشور از رزمایش مشترک با آمریکا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز ژاپن، کره شمالی امروز دوشنبه آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره جنوبی را درصورت صرف نظر این کشور از رزمایش مشترک با آمریکا اعلام کرد.

در بیانیه رسمی کره شمالی در این خصوص آمده است: درصورتیکه فضای اعتماد و آشتی میان طرفین برقرار شود، هیچ دلیلی برای خودداری از گفتگوها و مذاکرات وجود نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بهتر است کره جنوبی گام های استواری را برای رفع موانع موجود در مذاکره میان دو کره برداشته و این اقدام را با لغو رزمایش مشترک خود با آمریکا و توقف ایراد اتهام به کره شمالی تقویت نماید.

کره شمالی برنامه رزمایش های سالانه مشترک میان کره جنوبی و آمریکا را که در ماه های مارس و آوریل سال جاری برگزار شده است، به عنوان ایجاد آمادگی برای تهاجم به کره شمالی قلمداد می کند و پیشتر نیز اعلام کرده بود که لغو رزمایش های کره جنوبی با آمریکا پیش شرط از سرگیری مذاکرات دو کره خواهد بود.

پیشنهاد کره جنوبی در آستانه پانزدهمین سالگرد دیدار مهم رییس جمهور اسبق کره جنوبی و رهبر فقید کره شمالی مطرح شده است. در جریان دیدار مذکور، بیانیه مشترکی با موضوع صلح و همکاری تنظیم و منتشر گردیده بود.