گرگان- سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از توزیع بیش از ۲۰ هزار تن در سه ماه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزار ش خبرنگار مهر، سید صمد ضیایی در نشست با کارگزاران کود در سطح استان که صبح سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: میزان توزیع کود در سه ماه نخست سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۷۸ تن بود که در سال جاری با افزایش توزیع روبه رو بودیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این شرکت توزیع سم بین کشاورزان بوده است که در سه ماه ابتدای سال ۷ تن سموم گرانول و شش تن سم مایع بین بهره بردارن توزیع شد.

ضیایی بیان کرد: ابلاغیه وزارت جهاد برای شرکت خدمات حمایتی تهیه سه هزار و ۶۷۲ تن بذر گندم بود که تاکنون این شرکت موفق به تحقق سه هزار و ۶۲۷ تن یعنی معادل ۹۸ درصد آن شده است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود فضای انبارهای این شرکت، برای ذخیره سازی کود شیمایی توانستیم از انبارهای کارگزاران در سطح استان برای ذخیره سازی کود شیمایی استفاده کنیم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان این که برای تامین کود در استان مشکلی نداریم، گفت: ۲۱ میلیون روستایی در کشور غذای ۵۵ میلیون شهر نشین را تامین می کنند که نیازمند برنامه ریزی و نظارت در بخش کشاورزی و همچنین شرکت خدمات حمایتی است.

همچنین در این جلسه علی مقصودلو  به عنوان کارگزار نمونه کود شیمیایی استان معرفی شد. این کارگزار نمونه در این جلسه گفت: زمانی توزیع نهاده ها دروزرت جهاد به صورت متمرکز بود که مشکلات فراوانی برای کشاورزان ایجاد می کرد. از جمله میتوان به عقب افتادن کشت محصولات و خسارت دیدن زیاد کشاورزان بود.

مقصودلو افزود: افزایش آگاهی مردم  در کنار توزیع نهاده ها از سیاست های کنونی دولت است و کشاورزان کنونی به دنبال ریزمغذی ها و کودهای برتر در زمین های کشاورزی خود هستند.