بندرعباس - دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس هرمزگان از ثبت نام ۴۳ هزار و ۵۳۲ نفرتا ۲۵ خرداد در مقطع ابتدایی سراسر استان خبر داد که از این تعداد ۶ هزار و۷۳۷ نفر نوآموزان پایه اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش هرمزگان، ایرج بیت الهی گفت: برابر دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی ۹۵-۹۴ ثبت نام دانش آموزان در دوره تحصیلی متوسطه پس از پایان امتحانات انجام می‌شود که با توجه به روزهای آخر نوبت پایانی امتحانات هنوز نتایج امتحانات اعلام نشده و هیچ آماری نیز از دوره متوسطه در سامانه ثبت نام الکترونیکی (سناد) ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام این دسته از دانش آموزان بدون حضور آنان و اولیا توسط مسئولان مدارس انجام می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش هرمزگان همچنین تأکید کرد: از تاریخ ۱۶ خردادماه که ثبت نام قطعی نوآموزان بدو ورود به دبستان آغازشده بازرسان و ناظرانی از سوی ستاد نظارت بر ثبت نام استان به واحدهای آموزشی اعزام و بر روند ثبت نام دانش آموزان در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی نظارت می‌کنند.

به گفته بیت الهی تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف عمده توسط مدیران مدارس در ارتباط با ثبت نام دانش آموزان به ستاد نظارت بر ثبت نام نرسیده و موارد جزیی نیز با تذکر رفع شده است.  قانون فصل الخطاب است و ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس هیچ توجیهی را خارج از دستورالعمل ثبت نام که همه جزییات را به دقت مورد توجه قرارداده است نخواهد پذیرفت.

دبیرستاد نظارت بر ثبت نام مدارس هرمزگان با بیان اینکه انتظار می‌رود اولیای محترم همکاری لازم را مدیران مدارس داشته باشند خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل و مراجعه ای که تاکنون اولیا به ستاد نظارت بر ثبت نام استان داشته‌اند موضوع کمبود ظرفیت در برخی مدارس بوده است که با توجه به تکمیل ظرفیت ثبت نام و همچنین ثبت نام در مدارس خاص در این خصوص راهنمایی و مساعدت لازم صورت پذیرفته است.