بوشهر- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: با عملیات مشترک پلیس بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹۳ کیلوگرم تریاک و حشیش از باند توزیع مواد مخدر در جنوب کشور کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ وحید زرین‌کلاه عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور مقابله با مواد مخدر در استان بوشهر صورت گرفته و در این راستا طرح‌های مختلف عملیاتی و اطلاعاتی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اشرافیت کامل اطلاعاتی بر قاچاقچیان و سوداگران مرگ دارد و همین موضوع سبب شده که مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر تغییر کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اضافه کرد: عملیات‌های مشترکی را با استان‌های همجوار برگزار کرده‌ایم و در این عملیات‌ها مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است.

وی به فعالیت‌های یک باند توزیع مواد مخدر در جنوب کشور اشاره کرد و افزود: با تور اطلاعاتی پلیس مشخص شد که یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در تلاش برای انتقال مواد مخدر از استان فارس به استان‌های بوشهر و خوزستان است.

زرین‌کلاه به کارهای اطلاعاتی پلیس برای شناسایی اعضا و فعالیت این باند اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی سرکرده باند مشخص شد که این باند می‌خواهد مواد مخدر را از فارس به بوشهر و خوزستان منتقل کند.

وی به تغییر مسیر قاچاقچیان از فارس به کهگیلویه و بویراحمد برای  فریب ماموران مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس کهگیلویه و بویراحمد، در یک اقدام مشترک خودروی قاچاقچیان در محور گچساران شناسایی و توقیف شد.

زرین‌کلاه به کشف ۱۹۳ کیلوگرم مواد مخدر از این باند اشاره کرد و بیان داشت: ۷۵ کیلوگرم تریاک و ۱۱۸ کیلوگرم حشیش از این باند کشف شد و دو نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند.