عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران در پاسخ به برخی منتقدان تاکید کرد کمک های مالی شهرداری تهران به خانه موسیقی کاملا شفاف و نظارت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران عصر دیروز ۲۸ خرداد در نشست ماهانه خانه موسیقی حضور یافت و در سخنانی گفت: چندی پیش مطلع شدم که عده ای از منتقدان می خواهند نشست نقد عملکرد خانه موسیقی را در یک فرهنگسرا برگزار کنند ولی بعدا اعلام کردند تحت فشار خانه موسیقی کنسل شده است. این موضوع را از آقای صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی جویا شدم که آنها گفتند خواستار حضور نمایندگانشان در این جلسه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه خانه موسیقی باید آغوش خود را روی نقد باز کند، بیان کرد: منتقدان صحبت هایی درباره بودجه خانه موسیقی مطرح کرده بودند که درباره آن بخشی که مربوط به شهرداری است لازم است توضیح دهم آن مبلغی که از سوی شهرداری به خانه های موسیقی، تئاتر و سینما داده می شود کاملا شفاف و نظارت شده است. درباره خرید این ساختمان که خانه موسیقی در آن مستقر شده نیز شائبه هایی مطرح شده بود که آنهم رقمش کاملا مشخص است و از سوی شهرداری پرداخت شده است.

این خواننده موسیقی سنتی ایران افزود: وقتی چنین شایعاتی مطرح می شود باید خانه موسیقی برای تنویر افکار عمومی گام های بیشتری بردارد و منتقدان بدانند که خانه موسیقی هم همچون بقیه نهادها حساب و کتاب پس می دهد. البته من معتقدم کمکی که شهرداری به خانه موسیقی می کند واقعا کم است و باید بودجه ای بیشتر و در شان خانواده موسیقی بدان تعلق گیرد و برای تحقق این امر هم تلاش هایی صورت می دهیم.

مختاباد با اشاره به اینکه تنها ۱۵ سال از عمر خانه موسیقی گذشته است، عنوان کرد: خانه موسیقی نوجوانی ۱۵ ساله است و راه زیادی برای رفتن دارد. انتظارات جامعه موسیقی زیاد است و اعضای خانه موسیقی باید مشارکت بیشتری در امورشان داشته باشند تا دست ما هم برای دادن امکانات بازتر باشد.