بجنورد – فعال شدن دبیرخانه دائمی ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی، معرفی اعضای شورای عالی شعر و موسیقی و... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه فرهنگی امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه دائمی ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی در دبیرخانه مساجد این استان آغاز به کار کرد.

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آئین افتتاحیه این دبیرخانه بر توجه و برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه ریزی های لازم از اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن در راستای تربیت فرزندان متعهد و تلاشگر استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام برنامه های مستمر و هدفمند و با برنامه ریزی دقیق و نیازسنجی لازم، بتوان در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گام های مؤثری برداشت.

یاد آور می شود: برای آماده سازی فضای دبیرخانه دائمی مذکور تا کنون حدود ۵۰ میلیون ریال هزینه شده که قرار است  بحث های آموزشی  با دایر شدن کارگاه ها و کلاس های آموزشی فعال شود

اعضای شورای عالی شعر و موسیقی خراسان شمالی مشخص شدند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از معرفی اعضای شورای عالی شعر و موسیقی این استان خبرداد.

حسن عابدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به دستورالعمل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مبنی بر تاسیس شورای شعر و موسیقی در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان این شورا فعال و اعضای آن مشخص شدند.

وی اظهار داشت: محمود رحمانی منفرد در حوزه موسیقی سنتی، حسین حصاری کارشناس موسیقی مقامی، علی کنعانی کارشناس موسیقی پاپ و کلاسیک، حسن روشان ومنیژه درتومیان نیز در حوزه شعر و ادبیات، به عنوان اعضای شورای عالی شعر و موسیقی استان انتخاب شدند.

عابدی افزود: اعضای شورای عالی شعر و موسیقی استان قرار است از این پس به لحاظ فنی و محتوایی بر رویدادهای شعر و موسیقی استان نظارت جدی داشته باشند.