قم - لایحه واگذاری مبارزه با سد معبر در دو منطقه شهر قم، به دلیل تردیدهایی که شهردار قم در مورد آن داشت، دو ماه مسکوت ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح دوباره مصوبه شورا در رابطه با برون سپاری مبارزه با سد معبر در مناطق ۶ و ۷ شهرداری قم، قبل از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم توسط رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مطرح شد.

عباس ذاکریان در این رابطه گفت: مصوبه شورا در سال ۹۳ راجع برون سپاری فعالیت‌های سد معبر در مناطق ۶ و ۷ شهرداری که قرار بود به مدت چهار ماه انجام شده و ارزیابی شود تا تعمیم به کل شهر داده شود.

وی افزود: مصوبه شورا در این زمینه مربوط به اول بهمن سال گذشته بوده که اجرایی نشده و برای انجام آن قرار شد به مدت چهار ماه این مصوبه تمدید شود و پس از آن گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارائه شود.

شرایط سد معبر در سطح مناطق هشت گانه قم متفاوت است

نعمت‌الله عواطف رستمی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر قم در این رابطه اظهار داشت: در زمینه برون سپاری مسئله سد معبر به منطقه هفت من موافقت دارم چرا که هسته مرکزی شهر است و مشکل سد معبر در آن به صورت جدی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: سئوال من درباره منطقه ۶ است که در این منطقه دچار چه مجهولی هستید که این کار را می‌خواهید انجام دهید چرا که اگر فشاری روی این منطقه در این زمینه وارد شود وانت‌بارها به مناطق دیگر می‌روند.

معاون شهردار قم هم اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط سد معبر در سطح مناطق هشت گانه متفاوت است این طرح با رویکرد آسیب‌شناسی در نظر گرفته شده است.

مهدی اصفهانیان مقدم گفت: در این مدتی که برون سپاری می‌شود مطالعاتی خواهیم داشت و نقاط ضعف و قوت را احصا می‌کنیم که اگر صرفه و صلاح شهرداری در آن بود این مسئله را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر قم هم گفت: یکی از مشکلات ما این است که در پلیس ساختمان و سد معبر نیروها با کیفیت نیستند و نحوه برخورد را بلد نیستند.

وی ادامه داد: اگر شما بخش خصوصی را وارد این مسئله می‌کنید باید مراقب باشید که حساسیت ایجاد نشود.

در مسئله سد معبر بحث‌های اجتماعی و سیاسی نهفته است

شهردار قم هم که به گفته اعضای شورای شهر قم تجربیات خوبی در ارتباط با کنترل مسئله سد معبر در اصفهان دارد، ابراز داشت: در اصل برون سپاری هیچ شک و شبهه‌ای نیست اما در مسئله سد معبر بحث‌های اجتماعی و سیاسی نهفته است و تا تمام مباحث آن لحاظ نشود خطا است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه برخی مواقع به این آقایان می‌گوییم بروید کلاه بیاورید، سر می‌آورند گفت: مخصوصا امسال هم سال انتخابات است و تمام مباحث اجتماعی و سیاسی و فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید تمام پارامترها در این زمینه مشخص شده و با دقت نظر این کار را انجام دهیم.

شهردار قم افزود: در اصفهان هم به قدری در ارتباط با این مبحث مشکلات اجتماعی و سیاسی داریم که کار را با حساسیت خاص پیگیری کرده‌ایم.

به دلیل تردیدهایی که شهردار قم در رابطه با این کار داشت، با نظر اعضای شورای شهر این لایحه دو ماه مسکوت ماند تا شهردار بررسی‌های لازم برای این کار را انجام داده و در نهایت تصمیم‌گیری شود.