ارومیه - معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر شش هزار و ۷۶ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره انتظامی استان خدمات مشاوره رایگان دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی قهرمان ظهر یکشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران استان در خصوص اقدامات انتظامی استان با بیان اینکه یکی از مهمترین خدمات ناجا در استان ارائه خدمات مشاوره رایگان است اظهارداشت: در سه ماهه سال گذشته پنج هزار و ۵۹۷ نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده ‌اند که این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۶ هزار و ۷۶ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره ‌ای رایگان در موضوعات روان‌ شناختی، خانوادگی، تربیتی و تحصیلی ارائه می شود افزود: در این زمینه ۴۰ درصد مراجعه ‌کنندگان برای دریافت خدمات روانشناختی همچون استرس، وسواس و اضطراب، ۲۵ درصد برای مسائل خانوادگی و ۲۳ درصد برای اخذ مشاوره‌ های تربیتی و تحصیلی فرزندان خود مراجعه می ‌کنند.

سرهنگ قهرمان با اشاره به آمار سه ماهه ناجا در خصوص پرونده‌ های مصالحه شده افزود: امسال ۸۵ درصد پرونده‌‌ های استان در حوزه خانوادگی مصالحه شده و بار قضایی آنها کاهش یافته که نشان از اقدامات مثبت در این خصوص است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌ غربی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه های تذکر لسانی در استان طی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: امسال سه هزار و ۹۳۹ نفر در قالب گروه‌ های تذکر لسانی به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در آذربایجان ‌غربی فعالیت‌ می ‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف نیروی انتظامی استان ایجاد احساس امنیت در بین روزه‌ داران به ویژه در ایام لیالی قدر و روز جهانی قدس است گفت: در این باره پلیس ‌راه و پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ساعات اوج ترافیک و در زمان افطار به ساماندهی عبور و مرور می ‌پردازند.

قهرمان با اعلام اینکه همچنین انتظامی استان در ماه مبارک رمضان  برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های همگانی و چهره به چهره را در ۲۰۰ مسجد و محله پیش‌ بینی کرده است گفت: تهیه و توزیع ۱۰ هزار برگ بروشور آموزشی و پخش آن در مساجد استان، سخنرانی مربیان آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات انتظامی استان در ماه مبارک رمضان است.