ارومیه - مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهر سازی آذربايجان غربی گفت: پرونده مسکن مهر استان در شش ماهه نخست سال آینده بسته و واحدهای احداث شده تحویل متقاضیان می شود.

جلال تقی دخت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر طرح مسکن مهر در استان در مجموع ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارداشت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات از جمله کندی روند ارائه خدمات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز در استان اتمام مساکن مهر با مشکلاتی مواجه شده ولی پیش بینی می شود پرونده این طرح سال آینده بسته شود.

وی با بیان اینکه نبود کلانتری، مراکز آموزشی از جمله مدارس، مسجد، بهداشت و... از دیگر مشکلات پیش روی مسکن مهر استان است اظهارداشت: در حال حاضر سه مسجد احداث شده و ساخت دو مسجد دیگر نیز در دست اجراست که پیش بینی می شود به زودی آماده تحویل شوند.

مدیر مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهر سازی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون در شش مرحله در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار استان ۲۰ هزار واحد مسکن مهر اتمام و به متقاضیان تحویل داده شده است.

تقی دخت ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی، دینی و فضای سبز در سایت های مسکن مهر را جزو وظایف نهادهای مرتبط دانست و گفت: زمین های لازم برای ایجاد کاربری های آموزشی، ورزشی و ساخت مسجد در نظر گرفته شده است که در اختیار نهادهای مربوطه و خیرین قرار داده می شود تا مجتمع های موردنظر را بسازند.

وی یاد آور شد: در این مورد راه و شهرسازی هیچ مسئولیتی ندارد و تنها تحویل زمین بر عهده این نهاد بوده که خوشبختانه در تمام سایت های مسکن مهر پیش بینی های لازم اندیشیده شده و هم اکنون نیز شاهد هستیم که در برخی سایت ها اقدامات برای ساخت کاربری های مختلف اجرا می شود.

تقی دخت همچنین افزیش تسهیلات بانکی در دو مرحله را اقدامی مناسب برای پیشبرد طرح های مسکن مهر دانست و گفت: افزایش وام از ۲۰۰ میلیون به ۲۵۰ و سپس نیز افزایش مجدد این مبلغ به ۳۰۰ میلیون ریال از جمله اقدماتی بود که متناسب با دریافت آورده اعضا انجام می شود و توانسته مقداری از فشار را از دوش مردم بردارد.