کرمانشاه- استاندار کرمانشاه، نقش اصناف را در رونق اقتصادی استان بی بدیل دانست و گفت: مشکل ما هم اکنون در استان تولید نبوده، بلکه بازار فروش محصولات تولیدی است که باید برای آن فکری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی بابادی ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از چهره های ماندگار اصناف کرمانشاه، اصناف را پایه های شکل گیری انقلاب اسلامی و از ارکان پیروزی آن دانست.

وی به نقش اصناف در تولید و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: براین اساس می توان گفت که نقش اصناف در رونق اقتصادی نقشی بی بدیل است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اصناف و بازار از ارکان اصلی چرخه اقتصادی محسوب شده و پشتیبانی از آنان رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اینکه مشکل کنونی اقتصاد استان ما تولید نیست گفت: مشکل اصلی ما بازار فروش است و اصناف نقش بسزایی در این زمینه دارند.

رضایی بابادی بر تقویت تجارت به کشورهای همسایه غربی که از طریق مرزهای کرمانشاه با کشور تجارت می کنند تاکید کرد و گفت: این تجارت باید بیش از گذشته رونق گرفته و احیا شود.

وی احداث راه آهن غرب کشور (ملایر- کرمانشاه- خسروی) را زمینه ساز توسعه تجاری در منطقه غرب دانست و گفت: این طرح با همین هدف و رونق اقتصادی این مناطق مورد توجه قرار گرفته که توسط دولت احداث شود.

استاندار کرمانشاه، اصل تجارت را نشات گرفته از فعالیت اصناف دانست و توجه به تجارت پس از کشاورزی، صنعت و گردشگری را از اولویت های برنامه ششم توسعه برشمرد.

وی، بر استفاده از روش های نوین بازاریابی و به روز رسانی اطلاعات بازاریان و تجار در این زمینه تاکید کرد و اجرای طرح استان مجازی به صورت پایلوت در کرمانشاه را ابزار موثری برای تحقق این امر دانست.

رضایی بابادی، همت اصناف را یکی از مهمترین شروط برای تحول اقتصادی استان دانست و گفت: رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال از اولویت‌های مهم و مورد توجه دولت در استان کرمانشاه است و کارگروه اشتغال استان نیز که هر هفته برگزار می شود یک فرصت برای ارائه ایده های نو در دو حوزه مذکور بوده تا در نتیجه آن بتوان مشکلات استان را حل و فصل کرد.