در جلسه نمایش و نقد و بررسی مستند «آزادراه» کارگردان این اثر اعلام کرد وزارت راه در ساخت این مستند هیچ همکاری با پروژه نداشته است اما وی از وزیر راه خواسته است اجازه ساخت قسمت دوم مستند را بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه سلسله برنامه‌های انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند سه‌شنبه ۲ تیر فیلم مستند «آزادراه» در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران روی پرده رفت و در ادامه نشست نقد و بررسی فیلم با حضور محسن خان‌جهانی کارگردان فیلم برگزار شد.

در بخشی از این نشست محسن خان‌جهانی به روند ساخت فیلم و مشکلات موجود بر سر راه آن اشاره کرد و گفت: حدود دو سال تحقیق میدانی پیش از فیلمبرداری داشتیم و وقتی وارد کار شدیم به همراه مهدی رحیمی تحقیقات را مجددا شروع کردیم. تحقیقات ثانوی در حین فیلمبرداری خیلی سخت‌تر بود و فیلمبرداری و تدوین حدود ۱۰ماه به طول انجامید.

وی افزود: بیشتر مصاحبه‌ها بعد از فیلمبرداری انجام شد تا با تسلط بیشتری بتوانیم پرسش‌ها را مطرح کنیم. اکنون نیز از وزیر راه خواسته‌ام اجازه دهند قسمت دوم این فیلم را بسازم.

این مستندساز یادآور شد: همان‌طور که در پایان این فیلم دیدیم، دولت آقای روحانی وعده می‌دهد قطعه یک این آزادراه تا دو سال آینده راه‌اندازی ‌می شود و البته از یک ماه پیش نیز مجددا کار را شروع کرده‌اند. اما مهندسان پروژه به ما می‌گفتند این پروژه بدون شک به سرانجام نخواهد رسید و آزادراه افتتاح نخواهد شد  چون مسئولان جلوی رسانه‌ها جور دیگری صحبت می‌کنند.

خان‌جهانی در پایان اعلام کرد: از این‌رو فکر می‌کنم ظرفیت ساخت بخش دوم این فیلم وجود دارد. متاسفانه اجازه فیلمبرداری و عکاسی از این پروژه به هیچ‌کس داده نمی‌شود، مگر در محدوده‌ای خاص و آن هم با دعوت خودشان. وزارت راه در ساخت این مستند هیچ‌گونه همکاری با ما نداشت.