یک نویسنده دفاع مقدس از تحویل دادن زندگینامه داستانی ۳ شهید دوران دفاع مقدس به ناشر خبر داد.

سعید اسدی فر نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار جدید خود گفت: به تازگی ۳ کتاب دفاع مقدسی ام را به ناشر تحویل داده ام. این آثار، زندگی نامه داستانی ۳ شهید هستند. یکی از این کتاب ها زندگی نامه شهید رحیم غروبی است که با عنوان «از ارس تا اروند» آن را تحویل داده ام.

وی افزود: کارهای مربوط به این کتاب به پایان رسیده و آماده چاپ شده است. کتاب دیگر، درباره شهید ودود روغنی زنجانی است که کارهایش در حال انجام است. این کتاب هم با نام «آخرین نگاه» مرحله حروفچینی را پشت سر می گذارد. کتاب دیگر هم زندگی نامه داستانی شهید یوسف کشاورزیان است که عنوانش، «حاجت روا» است.  در تهیه این کتاب ها، از منابع مختلفی مانند گفتگو، مصاحبه با نزدیکان شهید و کتاب هایی چون «ضربت متقابل» استفاده کرده ام.

این نویسنده ادامه داد: این ۳ کتاب در واقع زندگی نامه شهدا هستند که آن ها را در قالب داستان روایت کرده ام. البته به این مساله هم اشاره کنم که در این کار از چارچوب مستندات و وقایع خارج نشده ام.

اسدی فر درباره اثر دیگر خود گفت: دیگر کتاب جدیدم، «سرزمین کرمانج‌ها» است که آن را چندی پیش به ناشر سپردم و حالا درباره مطالبی از آن، با وزارت ارشاد مشکل دارم. کرمانج ها یکی از طوایف کرد هستند که در غرب کشور زندگی می کنند. کتاب من یک اثر تحقیقاتی و تاریخی درباره این قوم اصیل ایرانی است اما ارشاد می گوید باید بخش هایی از آن را حذف کنی. مثلا یکی از بخش های کتاب درباره یک نویسنده است که پیش از انقلاب، زندانی رژیم شاه بوده است ولی می گویند مطالب او را حذف کن! حرفی که من دارم این است که با گرایش این فرد یا دیگر شخصیت های تاریخی کاری ندارم و قصدم روایت تاریخ است اما به نظر شما می توانم تاریخ را حذف کنم و امانت دار نباشم؟ یک شعر هم به کردی فارسی در این کتاب است. به این ترتیب شعر مورد نظر و مطالب مهم تاریخی به مدد این رویکرد حذف می شود و گل سرسبد مطالب کتابم از بین خواهد رفت.