اجرای نمایش «تهمینه در هفت خوان رستم» از سوم تیرماه در فرهنگسرای ارسباران و آغاز اجرای نمایش «فصل شکار بادبادک ها» از ۲۲ تیر در سالن اصلی تئاتر شهر دو خبر در حوزه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «تهمینه در هفت خوان رستم» به کارگردانی کیاوش زارع طلب ۳ تا ۲۶ تیر درفرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

«تهمینه در هفت خان رستم» روایت حمله هفت گناه به ایران و مبارزه تهمینه در این هفت خان با هدف بیرون راندن آنها است و رستم در این کارزار به همراه مام میهن در ایران تهمینه را همچون سیمرغ رهنمون و همراه است.

این نمایش داستان ترکیبی از شاهنامه و وقایع روز جامعه است که با ۲۷ بازیگر اجرا می شود و تهمینه دراین نمایش باید از هفت خوان یعنی هفت گناه (کبر و غرور، حسد، خشم، دروغ، طمع، غیبت و زنا ) عبور کند تا از امتحان سربلند بیرون آید.

علاقمندان برای تماشای نمایش می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 «فصل شکار بادبادک ها» در تالار اصلی روی صحنه می رود

نمایش «فصل شکار بادبادک ها» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی از اواخر تیر ماه امسال در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

در این اثر نمایشی که از روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می کند، بهنوش طباطبایی به عنوان تک بازیگر در این نمایش حضور خواهد داشت.

نمایش «فصل شکار بادبادک ها» از تاریخ یاد شده ساعت ۲۱ در تالار اصلی روی صحنه خواهد رفت. این در حالی است که این نمایش بعد از پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰ میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.

جلال تهرانی طی سال های اخیر نمایش های «مخزن»، «تک سلولی‌ها»، «هی مرد گنده گریه نکن» و «به صدای زمین گوش کن»، « دو دلقک و نصفی» را روی صحنه برده است. وی در سال ۹۲ نمایش «سیندرلا» را با حضور گلاب آدینه، بهنوش طباطبایی، بهزاد عبدی و مجید آقاکریمی را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده بود.