آستانه‌اشرفیه – نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ولایتمداری افراد گفت: تاکید شهدا بر ولایتمداری بود و ما نیز با هر جریانی که از خط ولایت منحرف باشد، مقابله می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم یادواره سردار شهید مهدی خوش‌سیرت که شامگاه شنبه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، شهید مظلوم بهشتی و عالم فرهیخته  آیت‌الله امینیان اظهار کرد: بزرگ‌ترین آزمونهایی که خداوند برای بشر طراحی کرده است، آزمون شریعت محوری و ولایت محوری است.

وی با  مهم شمردن این دو آزمون به تشریح آن‌ها پرداخت و افزود: در آزمون شریعت محوری یک نسخه برای بشر فرستاده‌ شده که آن عبارت‌است از واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح که نقشه راه انسان است.

حجت الاسلام سعیدی اعتقادات، اخلاق و احکام را نسخه سبک زندگی و راه انسان‌ عنوان کرد و یادآور شد: اگر به این نسخه خوب عمل کنیم به سعادت و مقصد نهایی خواهیم رسید که نهایت آن بهشت برین است.

وی ضمن تشریح آزمون ولایتمداری و اینکه بشر امروز نیازمند یک رهبریت جامع را  دارد به ویژگی‌های یک رهبر جامع الشرایط پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از شرایط رهبری داشتن ظرفیت و اتصال به منبع قانون الهی است که از آن طریق احکام الهی را بیان کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با اشاره به این نکته که ما باید در مقابل امام حی و حاضر موضع خوب و درستی داشته باشیم، افزود: وظیفه همه اقشار مختلف جامعه این است که بر محور رهبری حرکت کنیم.

 حجت الاسلام سعیدی با اشاره به مطالعه بیش از ۷۰ هزار وصیت‌نامه شهدا و استخراج مطالب آن‌ها گفت: شهدا در این وصیت‌نامه‌ها این نکته را تأکید داشتند که ولایتمداری را فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: اگر مردم سعادت دنیا و اخرت، عزت و عظمت خود و ملت ایران را می‌خواهند باید بر محور رهبری حرکت کنند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه شهید خوش سیرت در مسیر ولایتمداری حرکت می کرد، گفت: استقلال و عزت ملت در گرو حرکت بر محور ولایت است و در مقابل هرکس که بخواهد کوچکترین زاویه ای با ولایت داشته باشد، می ایستیم.

در ابتدای این مراسم میثاق نامه شهید توسط یکی از فرزندان شهدا قرائت شد.

شهید مهدی خوش سیرت فرمانده تیپ دوم محرم و جانشین لشگر قدس گیلان بود که پس از هشت سال حضور در جبهه در عملیات نصر ۴ در فتح ماووت عراق در ششم تیرماه ۱۳۶۶ به درجه رفیع شهادت نائل شد.