کتاب داستان «نی‌نی خرسه» اثر طاهره ایبد با تصویرگری غزاله بیگدلو توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش،  کتاب «نی نی خرسه» داستان بچه خرسی به نام خرسو را روایت می‌کند که برای به دنیا آمدن نی نی خرسه لحظه شماری می کند. خرسو در زمان تولد نی نی خرسه تصمیم می گیرد که برای بچه ای که به دنیا می آید، عسل تهیه کند، برای همین به سمت درخت بلوط که پر از کندوهای عسل است، به راه می افتد. او در مسیر دم فری را می‌بیند که در حال کندن چاله است. خرسو به او می گوید که مادرش در حال به دنیا آوردن یک بچه کوچولو است، اما دم فری به او می گوید که این اصلا خوب نیست و تنهایی بهتر است.

در ادامه داستان، خرسو همین طور که برای تهیه عسل در جنگل می دود، موجودات زیادی را می بیند و خبر به دنیا آمدن بچه نوزاد را به آنها می دهد و هر یک از حیوانات نظرات خود را به او می گویند. خرسو وقتی با یک کاسه عسل خوشمزه به خانه باز می گردد، نی‌نی خرسه را می‌بیند که در آغوش مادرش بازی می‌کند. او که از این موضوع خوشحال شده، کنار نی نی خرسه می نشیند و سر کوچکش را ناز کرده و می‌بوسد.

نویسنده این داستان به زبان ساده و کودکانه، دنیای تخیلی یک خرس کوچک را به تصویر کشیده و نوع روابط عاطفی بین افراد خانواده را به کودکان، گوشزد می‌کند.

این کتاب با ۱۶ صفحه مصور رنگی، کاغذ گلاسه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار ریال منتشر شده است.