سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی از تغییر زمان برگزاری نمایشگاه محصولات شنیداری با توجه به همزمانی با برگزاری جشن سالانه خانه موسیقی و فستیوال موسیقی تهران سخن گفت.

بابک چمن آرا سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار بود نمایشگاه محصولات شنیداری بعد از چند سال وقفه مرداد ماه امسال در شکل و شمایلی گسترده و کاملا متفاوت با نمایشگاه قبلی، با همکاری خانه موسیقی و انجمن موسیقی ایران برگزار شود اما با توجه به تصمیمات جدید اتخاذ شده این نمایشگاه در تاریخ دیگری برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جشن سالانه خانه موسیقی و فستیوال موسیقی تهران قرار است در مرداد و شهریور ماه امسال برگزار شود و به طور حتم برگزاری همزمان این دو رویداد مهم با برگزاری نمایشگاه محصولات شنیداری، درست نیست ترجیح دادیم این نمایشگاه را در تاریخ دیگری که به احتمال فراوان مهر ماه امسال خواهد بود، برگزار کنیم. البته هنوز درباره محل نمایشگاه نمی توانم به صورت دقیق نکته ای را اعلام کنم.

سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی در پایان بیان کرد: امسال تلاش کرده ایم حضور جدی تری در عرصه هایی چون «بررسی فروش دیجیتال آثار صوتی و آسیب شناسی قراردادهای فروش دیجیتال» داشته باشیم، در این زمینه هم جلساتی با اعضای کانون ناشران داشته ایم که امیدوارم بتوانیم در این زمینه نیز به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. البته موضوع قراردادهای شرکت های مخابراتی در حوزه آهنگ های پیشواز نیز که طی سال های اخیر بسیار ناجوانمردانه منعقد شده از جمله مواردی است که طی ماه های اخیر برای رسیدن به فضای مطلوب ناشران پیگیر آن هستیم.