دبير كل اتاق تعاون مركزي گفت: اتاقهاي تعاون سراسري كشور بايد مقتدرتر از گذشته در عرصه اقتصادي نقش آفريني كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي اتاق تعاون مركزي ،محمدرضا رمضاني دبير كل اتاق تعاون در ديدار با اعضاي هيات مديره، بازرسي و مدير كل تعاون استان خراسان رضوي با اشاره به توانمنديهاي بخش تعاون در زمينه هاي اقتصادي گفت: اتاق تعاون مركزي تلاش دارد با حمايت جدي از شبكه تعاون كشور، افزايش اشتغال و تقويت تعاوني ها راه صادرات دستاوردهاي اين بخش مردمي را در قالب راه اندازي سايت اطلاع رساني هموار و بستر حضور گسترده اين شبكه مردمي را در خاج از مرزهاي ايران بويژه همسايه هاي كشور فراهم آورد.

دبير كل اتاق تعاون همچنين تصريح كرد: هم اكنون در استان خراسان رضوي بيش از 5 هزار شركت تعاوني در زمين هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، حمل و نقل و خدمات آموزشگاهي فعال مي باشد كه با شناسايي بازارهاي هدف بويژه همسايه هاي شرقي كشور مي توان در قالب يك برنامه منسجم و كارشناسي شده زمينه توليدات اين تعاوني ها را در خارج از مرزهاي كشور فراهم نمود.

وي همچنين خاطرنشان كرد: شبكه تعاون با برخورداري از قابليت هاي اقتصادي مي تواند سهم صادرات بخش را تا پايان برنامه چهارم توسعه اقتصادي- اجتماعي سالانه حداقل تا دو برابر ارتقاء دهد.

دبير كل اتاق تعاون و هيات همراه ضمن بازديد از تعاوني هاي استان به بررسي مشكلات فرا راه تعاوني ها و گسترش هر چه بيشتر بستر فعاليت هاي آنان پرداختند.

ساختمان جديد اتاق تعاون استان خراسان رضوي با هدف گسترش فعاليتهاي صادراتي تحويل مسوولين اجرايي اين استان گرديد.