محمدتقي فهيم در گفتگو با خبرنگار سينمايي "مهر" درباره فيلم "يك شب" گفت: "قصه اين فيلم روايت راديويي است كه از اول تا آخر آن اتفاقي نميافتد، حتي اگر موضوع واقعي باشد و به اين اندازه در جامعه ما تلخ، اما تاثيري بر مخاطب نميگذارد. حال ما ميبينيم كه سينماي هند موضوعات غيرواقعي را با صحنههاي درام تلفيق ميكند و تاثيرات واقعي بر مخاطب ميگذارد."
وي افزود: "مخاطب در فيلم "يك شب" جز تاريكي و تيرگي چيزي نميبيند و تنها نكته مثبت اين فيلم بازي خوب سعيد ابراهيميفر است. تنها ميتوان به بازي او توجه كرد. در كل ساختار اين فيلم ضعيف است."
منوچهر اكبرلو هم در گفتگو با خبرنگار سينمايي "مهر" درباره فيلم "يك شب" گفت: "اين فيلم همان مشكل فيلم "كارگران مشغول كارند" يا فيلمهايي مشابه اين فيلم را دارد، چرا كه از يك طرح ساده شروع شده و ادامه پيدا ميكند. همچنين تناقضي در كار است و اينكه اين نوع طرحها معمولاً از ساختار ضدقصه، ايده گرفتهاند و ما ميبينيم كه روايتها فيلم را جلو ميبرند. شما ميتوانيد اين روايت را كاهش يا افزايش دهيد. در واقع همانند اين است كه صفحه حوادث روزنامه را برداريم و زندگي يك زن مصيبتزده و ... را بخوانيم و يك نفر پشت فرمان بنشيند. اگر فيلم قرار است متكي به روايت نباشد بايد به گونهاي ديگر باشد و اگر هم ميخواهد به روايت وفادار باشد، كار سخت ميشود. اما منطقي است كه حداقل يك روايت را از بين روايتهاي چندگانه انتخاب و در يك فيلمنامه منسجم روايت كنيم. ما در اين فيلم تنها چند روايت را ميشنويم كه ادعاي بيان روايت را دارد، اما در عمل اين طور نيست."
وي با اشاره به اينكه نيكي كريمي به لحاظ كارگرداني سعي كرده تحت تاثير آثار كيارستمي قرار بگيرد، گفت: "حتي به لحاظ مضمون و سير حركت اين زن در شهر تا حدودي تحت تاثير جعفر پناهي است. ما در اين فيلم كارگرداني مستقل نميبينيم. همچنين اين فيلم نورپردازي ندارد."
اين منتقد ادامه داد: "در تيتراژ اين فيلم نام رامينفر به عنوان طراح صحنه و لباس آمده، در حالي كه اين قضيه ميتواند مزاح باشد، چرا كه به دليل تاريكي و نور كم ما طراحي صحنه و لباس را نميبينيم."
در فيلم "يك شب" به كارگرداني نيكي كريمي بازيگراني چون هانيه توسلي، سعيد ابراهيميفر، عبدالرضا فخار و نادر تركمن به ايفاي نقش پرداختهاند. اين فيلم قصه يك زن را با مسائل و مشكلات امروزي روايت ميكند.