ستار اوركي ، آهنگساز، درگفت وگو با خبرنگار موسيقي "مهر" با اعلام اين مطلب گفت : شخصيت هنري مجيد انتظامي جدا از شخصيت ذاتي وي نيست . همچنين آثار وي در عرصه موسيقي فيلم براي همه اقشار شنيدني و ستودني است.
اوركي در ادامه افزود: بسياري از موسيقي متن هاي مجيد انتظامي به دليل كيفيت بالاي موسيقي وعميق بودن آن، هنوز در خاطرها مانده است كه از آن ميان مي توان به موسيقي فيلم " باي سيكل ران "و " از كرخه تا راين " اشاره كرد.
وي با اظهار تاسف از اينكه هميشه موسيقي آخرين قرعه مالي را به نام خود مي كند، تصريح كرد: مشكلات مادي بر نوع كار بسياري از آهنگسازان تاثيرات بدي مي گذارد. به فرض مثال، من به عنوان آهنگساز، اگر بودجه مكفي در اختيارم گذاشته شود، در انتخاب اركستر، نوازنده و... وسواس زيادي به خرج مي دهم؛ درغير اين صورت مجبورم كه از اركستر يا نوازنده خوب استفاده نكنم.
اين آهنگساز با انتقاد از انتخاب نادرست بعضي از كارگردان ها براي موسيقي فيلم ، گفت : آگاهي و آشنايي كارگردان به نوع موسيقي آهنگسازان منجر به ساخت موسيقي متناسب با آن فيلم مي شود. اما در حال حاضر اين مقوله رعايت نمي شود و موسيقي فيلم زير پاي تصوير له مي شود.
وي افزود : اميدوارم ما به روزگاري برسيم كه ديگر مولفه " عجله " را در كارهاي خود نبينيم. به فرض مثال بسياري از كارگردان ها از همان ابتداي فيلم با آهنگساز قرارداد نمي بندند و 10 روز مانده به جشنواره يا پخش سريال به سراغ آهنگساز مي روند كه در بيشتر مواقع آهنگساز به دليل تنگدستي مجبور به قبول كار مي شود.
اوركي با اشاره به اينكه از موسيقي درحال حاضر براي پر كردن فضاي تصوير به كار برده مي شود، خاطر نشان كرد: نگاه تخصصي به موسيقي فيلم و اينكه موسيقي جدا از تصوير بايد شخصيت جداگانه اي داشته باشد ، هنوز وجود ندارد.
وي ادامه داد : مثلا نگاه تخصصي منجر شده كه موسيقي فيلم هايي چون " شايد وقتي ديگر " به آهنگسازي " بابك بيات "، سربه داران " ساخته " فرهاد فخرالديني " ،" دليران تنگستان " ساخته "احمد پژمان" بعد از سالها هنوز در ذهن و خاطره مردم باقي بماند.
ستار اوركي در پايان گفت : موسيقي بسياري از تصاوير را به تصاوير ماندگار مبدل مي كند؛ البته نقش كارگردان خوب در اين زمينه غير قابل انكار است.