بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: توجه و رعایت حقوق شهروندی در ادارات و دستگاه ها مطالبه جدی مردم بوده و باید دغدغه های مردم در این زمینه کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح سه شنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان شمالی، با بیان این که برنامه های این ستاد می بایست به ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف و بهبود حفظ حقوق شهروندی افراد شود، اظهار داشت: برنامه های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به ادارات و دستگاه های مختلف ارجاع شده و اکنون در حال انجام است.

وی با اشاره به این که در این زمینه از تمامی دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد دریافت می شود، افزود: در همین راستا از بین کارکنان دولت در دستگاه های مختلف افرادی به عنوان بازرس انتخاب شده و با ارائه آموزش های لازم، این افراد به عنوان بازرس اقدامات دستگاه های اجرایی و شاخص های از قبل تعیین شده در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را ارزیابی می کنند.

به گفته نوروزیان بر مبنای این ارزیابی انجام شده هر سال دستگاه های برتر و کم کار در این بخش مشخص شده و اقدامات مناسب در رابطه با آنها انجام می شود.

وی با اشاره به آغاز بازرسی از ادارات و دستگاه های استان ویژه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، اظهار کرد: این بازرسی ها از ابتدای تیر شروع شده و تا بیست و یکم این ماه ادامه خواهد داشت.

نوروزیان در ادامه با بیان این که توجه و رعایت حقوق شهروندی در ادارات و دستگاه ها مطالبه جدی مردم است، تصریح کرد: در این رابطه سال گذشته مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور سوال کرد به همین دلیل انتظار می رود دستگاه های مختلف به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و به گونه ای مدیریت و فعالیت کنند که دغدغه های مردم در این زمینه کاهش یابد.

وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید از روز نخست استقرار، به موضوع امنیت عمومی و حقوق شهروندی و نیز مساله عفاف و حجاب توجه جدی داشته است، افزود: این موضوع از سوی دولت به استان ها نیز تأکید شده تا مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.

نوروزیان با تأکید بر این که نباید مصوبات ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تنها بر روی کاغذ بماند، تصریح کرد: لازم است این مصوبات اجرا و خروجی مناسب داشته باشند و دبیرخانه ستاد نیز در این رابطه نظارت و پیگیری های لازم را انجام می دهد.

به گفته وی همه باید به دنبال ترویج هنجارهای مثبت و افزایش پایبندی های دینی در جامعه باشیم و تلاش کنیم تا خروجی جلسات و اقدامات ما افزایش رفاه و رضایت مندی مردم باشد.