بوشهر - مجری فازهای ٢٢ تا ٢٤ میدان گازی پارس جنوبی گفت: پیشرفت حفاری چاه‌های فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به ۶۳ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، فرهاد ایزدجو با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٧٧,٢ درصدی فازهای ٢٢ تا ٢٤ میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: محور فعالیت‌ها در این فاز، پایان ساخت سکوهای دریایی است.

وی با بیان اینکه در مجموع ساخت سکوهای این فاز به بیش از ٧٠ درصد رسیده است، ادامه داد: تلاش می شود تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده نخستین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی در دریا بارگیری و نصب شود.

مجری فازهای ٢٢ تا ٢٤ میدان مشترک پارس جنوبی افزود: هم اکنون یکی از خطوط لوله دریایی فازهای ٢٢ تا ٢٤ میدان گازی پارس جنوبی در مراحل نهایی به سر می‌برد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با اتصال این خط لوله به جکت مراحل تست آن بلافاصله انجام می‌شود.

وی با بیان این که عملیات حفاری چاه‌های این فاز به مرز ٦٣ درصد رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون سه دکل حفاری به سرعت درحال فعالیت در این فاز هستند.

ایزدجو ادامه داد: تاکنون عملیات حفاری ١١ حلقه چاه در سکوی نخست فازهای ٢٢ تا ٢٤ میدان گازی مشترک پارس جنوبی به پایان رسیده و پیش بینی می شود هشت حلقه چاه موجود در سکوی دوم این فاز نیز تا ماه آینده حفاری شود، البته تکمیل و آماده سازی این چاه‌ها برای شروع تولید نیاز به متریال و تجهیزات خاص دارد.

برچسب‌ها