«نو سفران» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو است که به صورت زنده به تهیه‌کنندگی مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی در سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ تا ۴ بامداد روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه که کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی از نسل‌های پیشین به نسل‌های جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه‌های معنوی سحر و احیای آیین‌های مذهبی و دینی تولید می‌شود.

تازه روزه،‌ قصه گویی،‌ سفره سحری، زیر نور ماه، خاطره‌ها،‌ دست‌های کوچک و ‌آسمانی‌ها از بخش‌های مختلف این برنامه سحرگاهی هستند.

همچنین زیر نور ماه (گفتگوی شیرین با نوسفران روزه دار)، خاطره‌ها (بیان خاطرات نوسفران سال‌های دور و نزدیک)، دست‌های کوچک (فرازهایی از دعاهای نوسفران با صدای خودشان)، آسمانی‌ها (دعاهای ائمه معصومین برای مومنان با لحن زیبا و مناجات گونه)، دعای روز، نماز با حضور چند خانواده و میان برنامه‌های گرافیکی اذان شهرهای مختلف نیز آخرین بخش از میان برنامه‌هایی است که در «نو سفران» پخش می‌شود.

کارشناسان و مهمانان مانند حجج اسلام محمدی، برمایی، اخوان، شبانکاری و شخصیت‌های محبوب برنامه‌های کودک و نوجوان به تناسب ایام و مناسبت‌ها در ماه مبارک رمضان مهمان این برنامه خواهند شد.