سمنان - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، از واگذاری هفت میلیارد ریال از فعالیت های اجرایی بخش کشاورزی به شرکت های مشاوره ای فنی و مهندسی تا سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی مومن گفت: با هدف تحقق اهداف اصل ۴۴ و به منظور واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی و کسب درآمد برای شرکت ها، تا پایان سال ۹۳ به میزان هفت میلیارد ریال و ۱۳۸ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی به شرکتهای فنی و مهندسی فعالیت واگذار شد.

وی افزود: در استان سمنان تعداد ۳۴ شرکت مشاوره ای فنی ومهندسی متشکل از هفت کارشناس، با تخصص های مختلف کشاورزی، به عنوان کارشناس فنی در مزارع و واحدهای تولیدی فعالیت دارند.

مومن خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای اجرای پروژه های قابل واگذاری، با هفت شرکت در حوزه امور دام، ۲۱ شرکت در بخش زراعی، پنج شرکت در بخش باغبانی، ۱۹ شرکت در امور حفظ نباتات، یک شرکت در بخش ترویج و ۲۴ شرکت در سایر بخش های مشاوره ای فنی و مهندسی قراداد منعقد کرده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: شرکت های مشاوره ای فنی و مهندسی در همه شهرستان ها مستقر هستند و با توجه به توانمندی در انجام فعالیت های واگذاری، در بخش های مختلف، به آن ها پروژه واگذار شده است.