کرمانشاه- مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون از سوی شهروندان کرمانشاهی خبر داد و گفت: از ابتدای ماه رمضان تقاضا برای اهدای خون قابل توجه بوده است.

ابراهیم سلطانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از هزار و ۶۷۷ واحد خون در استان کرمانشاه از سوی اهداکنندگان جمع آوری شده و در این راستا فعالیت پایگاه‌های انتقال خون نیز سیر صعودی داشته است.

وی گروهای خونی o منفی و AB منفی را بیشترین گروه‌های خونی مورد نیاز در کشور و به ویژه استان کرمانشاه نام برد و افزود: در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال استان از ساعت ۸ صبع لغایت ۲۳ آماده خدمات رسانی به اهداکنندگان می‌باشد.

سلطانیان با بیان آمادگی کامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه حهت خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: این سازمان تنها در روزهای جمعه تعطیل بوده و شهروندان می توانند در زمان معین غیر از روزهای جمعه به سازمان مراجعه کنند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و سنین ۱۸ تا ۶۰ سال را از شرایط لازم برای اهدای خون عنوان و بیان کرد: داشتن شرایط عمومی اهدا با نظر پزشک مربوطه الزامی‌باشد.

وی خواستار همدلی بیشتر شهروندان جهت اهدای خون به بیماران نیازمند در تمام فصول سال شد و گفت: در ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر و نیز ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با ازدحام جمعیت مواجه هستیم که در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود در تمام روزهای سال به این امر مقدس اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از آمادگی کامل این سازمان برای پذیرش اهداکنندگان در لیالی قدر خبر داد و گفت: تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستیم.

سلطانیان حس انسان دوستی و ایمان به پروردگار را مهم‌ترین انگیزه اهداکنندگان از اقدام به این امر ضروری دانست و گفت: ایثار و از خودگذشتگی در عرصه اهدا کرد و جلوه خاصی دارد و از فرآوردهای خونی برای کمک به بیماران تالاسمی، مجروحان حوادث و نیز مبتلایان به سرطان خون استفاده می‌شود.