بجنورد- مسئول دبيرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالي گفت: طی ايام تابستان امسال ۳۷۸ پايگاه اوقات فراغت در كانون های مساجد اين استان فعاليت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم شیرازیان پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی، در خصوص برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری استان، اظهار کرد: تابستان امسال برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در ۳۷۸ کانون مساجد استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خراسان شمالی در ۳۲۶ پایگاه كانون های فرهنگی و هنری مساجد، ۲۴ خانه نور، ۲۶ كانون تخصصی و چهار مركز دیجیتال انجام می شود.

شیرازیان با بیان این که فعالیت های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان در خانه های نور با محوریت برنامه های قرآنی و طرح ۱۴۴۹ برگزار می شود، افزود: تابستان امسال طرح قرآنی ۱۴۴۹ با محوریت سوره یس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه امسال فعالیت های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت در كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نسبت به سنوات گذشته با کمیت و کیفیت بیشتری صورت می گیرد، اظهار داشت: افرون بر مربیان کانون، امسال ۲۰ مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم نیز در پایگاه های اوقات فراغت كانون های مساجد استان حضور داشته و به مباحث دینی می پردازند.

شیرازیان از اجرای اردوی آموزشی فرهنگی ویژه فعالان مساجد طی تابستان امسال خبرداد و گفت: برای اجرای این برنامه شهرستان های استان به چهار منطقه با اولویت وجود مدارس شبانه روزی و منطقه نمونه گردشگری تقسیم شدند كه براساس آن فعالان هر شهرستان با توجه به منطقه خود در این اردو حضور می یابند.

مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: برگزیدگان این اردو شهریور ماه امسال به همایش اندیشه های آسمانی و اردوی فرهنگی شمال كشور اعزام خواهند شد.