کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از استمرار گرمای کرمانشاه و هم‌چنین افزایش دمای هوای شبانه استان طی امروز و دو روز آتی خبرداد.

شاهرخ پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر از استمرار گرمای هوای کرمانشاه طی امروز و دو روز آتی خبرداد.

وی تصریح کرد: طی یکی روزهای اخیر دمای هوای کرمانشاه افزایش محسوس داشته و تا ۴۳ درجه سانتی گراد در حالت بیشینه نیز رسیده است.

پارسا  گرمترین نقطه استان را شهرستان قصرشیرین با ۴۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمترین دمای هوا مربوط به شهرستان پاوه با ۳۸ درجه سانتی گراد است.

وی از کاهش یک درجه ای دمای روزانه هوای استان از فردا خبرداد و تصریح کرد: به علت بالا بودن رطوبت نسبی هوا و ابری بودن آن دمای هوای شبانه روندی صعودی و افزایشی را طی خواهد کرد.

وی از استمرار گرمای هوا طی روزهای آینده خصوصا دمای شبانه خبرداد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین دمای هوای شبانه را ۱۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: هم اکنون این میزان در کرمانشاه حدود ۲۱ درجه سانتی گراد است.

پارسا از افزایش حدود پنج درجه ای دمای هوای کرمانشاه نسبت به مدت مشابه در بلند مدت خبرداد و علت آن را نفوذ پر ارتفاع جوحاره ای به عرض بالاتر و تقویت آن دانست.

وی خنکترین نقطه استان در حالت کمینه را طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اسلام آباد غرب با ۱۴ درجه اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پیش بینی هوای استان طی سه روز آینده گفت: سه الی چهار روز آینده، هوای استان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات توام با وزش باد، افزایش پوشش ابر و در برخی نقاط با غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد:  طی این مدت، هوای گرم مستقر بر جو استان کم و بیش ادامه خواهد داشت.