«مجله تئاتر» شبکه چهار امشب با موضوع فن سخنوری میزبان محمود عزیزی و رضا رویگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه تخصصی «مجله تئاتر» امشب شنبه ۱۳ تیر ساعت ۲۳ برای بررسی آیین‌های نمایشی در ماه مبارک رمضان به مخاطبان عرضه می‌شود.

این برنامه با هدف بررسی و تحلیل آیین‌های نمایشی در ماه مبارک رمضان، میزبان امیر کاووس بالازاده پژوهشگر و استاد دانشگاه است.

این برنامه در بخش سخنوری، میزبان محمود عزیزی و رضا رویگری است تا درباره فن سخنوری مباحثی را مطرح کنند.

در بخش نقد، نمایش «اولئانا» با حضور علی اکبر علیزاد مترجم و کارگردان این اثر نقد و بررسی می‌شود.

«اولئانا» جنگ قدرت بین زن و مرد را به چالش می‌کشد و هر مخاطب ممکن است تفسیر متفاوتی از این اثر را داشته باشد. این نمایشنامه از جمله متون مهم دنیای نمایش به شمار می‌رود که تفاسیر و معناهای متفاوتی را در پی دارد. تماشاگران این نمایش می‌تواند تفسیری متفاوت نسبت به یک مخاطب دیگر در ذهن ترسیم کنند. لذا این نمایش مخاطب را درگیر این مساله می‌کند که چطور درباره کاراکترها قضاوت کند، زیرا متن درباره آنها هیچ قضاوتی نمی‌کند.

«مجله تئاتر» در گروه ادب و هنر شبکه به تهیه‌کنندگی نیما دهقان، شنبه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود. 

نمایش «وزنه‌های بی وزن» در شبکه چهار

فیلم سینمایی «وزنه های بی وزن» محصول ۱۳۸۸، به کارگردانی مجید شیخ انصاری یکشنبه ۱۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن «سینما سینما» می‌رود.

شیخ‌انصاری فیلمنامه «وزنه‌های بی وزن» مهدی علی‌میرزایی را با هنرنمایی تعدادی از ساکنان تورنتو همچون وحید رهبانی، پویان طباطبایی، جین مكلوچین و بهناز رهبر كارگردانی كرد.

محور کلی فیلم بر مبنای تأثیرپذیری از شخصیت حضرت علی(ع) استوار است. در این اثر تحولات روحی دو جوان مقیم تورنتو روایت می‌شود كه در روز تولد حضرت علی (ع)، دیدگاه‌ و تفکراتشان تغییر می‌کند.

«وزنه‌های بی‌وزن» زندگی پسری به نام علی با بازی وحید رهبانی را روایت می‌کند كه در كانادا تحصیل می‌کند. دوست او همایون با بازی پویان طباطبایی از او می‌خواهد که در روز تولد حضرت علی (ع)، برای جمعی سخنرانی کند و...