بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در سالجاری، از اولویت های کاری استانداری و ستاد انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و تأمین امنیت برگزاری انتخابات در سرلوحه برنامه‌های ستاد انتخابات کشور و استان قرار گرفته به طوریکه موضوع انتخابات تنها وظیفه ذاتی و مستقل وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسائل اجرایی انتخابات به نسبت حواشی انتخابات کار ساده تری است، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته، تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید در ایام انتخابات، در اختیار ستاد انتخابات باشند.

پرویزی با تاکید بر اینکه هیچ عذر و یا کوتاهی مدیران در بحث انتخابات پذیرفته نمی شود، تصریح کرد: تمام مدیران ملزم هستند نیرو و امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی افزود: فرمانداران از هم اکنون باید نسبت به شناسایی افرادی که در شعب انتخابات به کارگیری خواهند شد اقدام و آموزش های لازم را به آنان ارایه دهند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: باید از هم اکنون نسبت به موضوع انتخابات حساس بود و مراقبت های لازم را به عمل آورد تا بین کاندیداها حاشیه سازی نشود و به سمت اعتمادسازی مردم پیش برویم.

پرویزی بر ضرورت بی طرفی و عدم جانبداری جریان انتخابات از نامزدهای احتمالی تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز گفت: قبل از نزدیک شدن به ایام انتخابات باید به تمام ابعاد این موضوع پرداخته شود.

محمد رحیم نوروزیان اظهار داشت: امسال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یک کار حساس و پراهمیت از نظر سیاسی بوده چرا که صحنه زورآزمایی جریانات سیاسی کشور است و از طرفی در کنار آن انتخابات مهم خبرگان نیز برگزارمی شود.

وی ادامه داد: اهمیت دیگر موضوع انتخابات وجود مسائل جهانی و شرایط کشورهای پیرامون ما است که با توجه به چنین شرایطی باید زمینه های مشارکت حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات بانشاط و سالم را فراهم کنیم.