ارومیه – همزمان با ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآت کریم کتابخانه تخصصی قرآن و عترت شهرداری ارومیه با بیش از ۱۳ هزار عنوان کتاب تخصصی حوزه دینی و قرآنی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخانه تخصصی قرآن و عترت ارومیه مشتمل بر بیش از ۱۳ هزار عنوان کتاب تخصصی و نفیس قرآنی است که براساس اعلام نظر علما برجسته‌ای از جمله حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و حجت‌الاسلام محمد کفیلویی از اساتید ممتاز مهدویت و اخلاق و با بودجه شهرداری ارومیه خریداری شده است.

کتاب‌های این مجموعه بیشتر حاوی موضوعات مرتبط با قرآن، اهل بیت، مباحث دینی، تاریخ ادیان، فلسفه اسلامی و تفسیر قرآن کریم است که با تلاش شش ماهه کارشناسان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه خریداری و گردآوری شده است.

کار طبقه‌بندی، کدگذاری و فهرست‌نویسی کتب این کتابخانه تخصصی مرجع حدود شش ماه زمان برده هم اکنون نیز این کتابخانه با علوم روز کتابداری ایجاد و اداره می‌شود که برای راه اندازی آن ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی با محوریت محلات در ارومیه

شهردار ارومیه در خصوص فعالیت این کتابخانه تخصصی به خبرنگار مهر گفت: شهر ارومیه در افق ۱۴۰۵ تبدیل به یک شهر سالم، مجهز به فناورین نوین، حمل و نقل ریلی وبه ویژه فرهنگی خواهد شد و این امر با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی با محوریت محلات صورت می‌گیرد.

محمد حضرت پور با بیان اینکه تاکنون پنج فرهنگسرا در ارومیه راه اندازی و آغاز به کار کرده است افزود: بر اساس این سند مدیریت شهری ارومیه تلاش می‌کند تا بسترها و زیرساخت‌های آن را در همه ابعاد بویژه در بعد فرهنگی فراهم آورد و تخصیص بودجه‌های مختلف بر همین اساس از سوی شهرداری انجام می‌گیرد.

شهردار ارومیه با اشاره به استقبال شهروندان از برنامه‌های فرهنگسراها گفت: در کلیه برنامه‌های فرهنگی شهرداری ارومیه توجه به هویت ملی و بومی مردمان منطقه در توجه قرار دارد به نحوی که با بازشناسی هویت بومی شهروندان منطقه کار آشناسازی نسل‌های جدید با پیشینه و تاریخ شهر نیز رقم می‌خورد.

وی راه‌اندازی سامانه‌های مختلف صوتی در نقاط مختلف شهر برای مناسبت‌های انقلابی یا پخش اذان و راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در گوشه و کنار شهر را از اقدامات شاخص شهرداری ارومیه در ابعاد فرهنگی اعلام کرد و افزود: توفیق یابی شهرداری در فعالیت‌های فرهنگی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی و مشارکت مردمی است.

کتابخانه تخصصی قرآنی فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه با علوم روز مجهز شده است

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در خصوص اقدامات فرهنگی و راه اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه به خبرنگار مهر گفت: این کتابخانه تخصصی با تخصیص ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۳۵۰ جلد کتاب تخصصی با مضامین قرآن، اهل بیت، فرهنگی و علمی مجهز شده است که امید است نخبه‌های فرهنگی و طلاب حوزه علمیه برای انجام پژوهش‌ها از کتاب‌های تخصصی این کتابخانه استفاده کنند.

ابراهیم خلیل رضائیه با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت محلات در شهر ارومیه افزود: احداث فرهنگسرای در گوشه و کنار شهر برای جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد که در این راستا شهرداری ارومیه فعالیت‌های فرهنگی را با محوریت محله محوری با ساخت فرهنگسرا در رأس برنامه‌های خود قرارداده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در سال جاری توسعه ورزش‌های محلات تحت عنوان والیبال محلات آغاز شده است، اظهار داشت: شهرداری ارومیه با ایجاد سالن‌های ورزشی در محلات توسعه ورزش همگانی و احیای ورزش‌های بومی را رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد فرهنگسرا در محلات مختلف شهر ارومیه بالغ بر ۱۵ هزار نفر از نوجوانان شهر ارومیه در کلاس‌های آموزشی ثبت نام خواهند کرد گفت: فرهنگسراها در شهر ارومیه در پر کردن اوقات فراغت جوانان و ارائه مشاورهای علمی متناسب با نیاز جوانان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

برچسب‌ها