ساوه- امام جمعه ساوه گفت: فلسفه اصلی نامگذاری روزی برای قدس توسط امام راحل، عملیاتی کردن برخورد با نظام سلطه بین المللی، حمایت از مظلومان جهان و نابودی رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام سیدحسین تقوی در خطبه های نماز جمعه ساوه افزود: اگر ملت ایران همچنان شجاع، با وحدت و پیرو رهبری باشند، قطعا در مذاکرات هسته ای سر دشمنان را به سنگ خواهند کوبید.

امام جمعه ساوه اظهار داشت: امروز رزمندگان جبهه ایران در مذاکرات هسته ای و در خط مقدم مبارزه با مستکبران عالم حضور دارند، چرا که این مستکبران می خواهند ملت ما را که مردمی مومن و خداجو هستند از حق مسلم خود محروم کنند.

وی بیان داشت: آنها به دنبال زیاده خواهی هستند و به آنچه می گویند پایبند نیستند اما ملت ما به دنبال یک توافق عزتمندانه است و تیم مذاکره کننده باید مطیع رهبری بوده و خط قرمزها را رعایت و در این مسیر حرکت کند چون آنها به قول و وعده وفادار نیستند.

امام جمعه ساوه با بیان این که متاسفانه امروز اینان حاکمان عالم شده اند، ادامه داد: آنچه امروز مهم است، وحدت، پیروی از مقام معظم رهبری و خط شهدا، مقابله با مستکبران و توجه به اقتصاد مقاومتی است که باعث استحکام ما خواهد شد.

تقوی در بخش دیگری ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس ابراز داشت: راهپیمایی از شعائر خداست و کسی که شعائر خدا را تعظیم کند، دارای تقوای دل است. بر خلاف برخی باورها و قضاوت های نابخردانه برخی افراد، هر سال راهپیمایی روز قدس و شب های قدر توسط همین جوانان و مردم پر شورتر برگزار می شود

گفتنی است امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش به برشمردن خصوصیات قوم یهود از دیدگاه قرآن کریم پرداخت.

امام جمعه خمین: نامگذاری روز قدس از ابتکارات امام راحل پس از انقلاب بود

امام جمعه شهرستان خمین گفت: نامگذاری روز قدس برای اعلام حمایت از مرم مظلوم فلسطین، از ابتکارات مهم امام راحل بعد از انقلاب بود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه خمین، اظهار داشت: در مقابل اسرائیل که داعش را می پروراند، شیعه نیز حزب الله تربیت می کند .

وی افزود: تیم مذاکره کننده کشورمان با دشمنان دیرینه ای روبرو هستند؛ ما از آنها تقدیر و تشکر می کنیم و باز هم آنها را حمایت می کنیم.

حسینی گفت: قبل از انقلاب اسرائیل در جنگ شش روزه خود سه کشور مصر و سوریه و اردن را غصب کرد اما امام با اعلام حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین توانست به آنها علاوه بر استقلال سیاسی، قدرت و هویت ببخشد و آنها توانستند در جنگهای ۲۲ روزه و ۳۳ روزه اسرائیل را شکست بدهند که اینها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به، واقعه مسجد گوهر شاد گفت: روز حجاب و عفاف با سالروز شهدای مسجد گوهر شاد همزمان شده و دشمنان می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی حجاب را از زنان ما بگیرند و در این راه تلاش های بسیاری انجام می دهند.

امام جمعه خمین به سالروز بیست و سوم تیر که فتنه گران مهمترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه را نشانه رفتند نیز اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان و همیشه در صحنه در مقابل این حرکت به خیابان ها ریختند و توطئه ها را خنثی کردند.

حسینی به سالروز گشایش مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رکنی  اساسی در نظام است که وظیفه حمایت از رهبری و فقیه شناسی را بر عهده دارد و یکی از شاهکارهای آنها انتخاب و معرفی رهبر معظم انقلاب است که بیست و پنج سال است به بهترین نحو، سکان دار کشتی انقلاب هستند.