وزارت ورزش و جوانان چند روزی است که بررسی قرارداد همکاری فدراسیون تنیس روی میز با کمپ اشلاگر را در دستور کار قرار داده و این در حالی است که دو ماه بیشتر به پایان این قرارداد یک ساله باقی نمانده است!

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تنیس روی میز در ماه‌های پایانی دوره مدیریت محمد زارع‌پور قرارداد جدیدی را برای همکاری با کمپ اشلاگر اتریش به امضا رساند و بابت آن ۱۳ هزار یورو هم طی دو مرحله (۱۰ هزار یورو و ۳ هزار یورو) پرداخت کرد.  این قرارداد به صورت یک ساله به امضا طرفین رسید و از شهریورماه سال گذشته به طور رسمی آغاز شد. 

بر این اساس بیشترین زمان قید شده در قرارداد همکاری فی مابین تنیس روی میز ایران با کمپ اشلاگر سپری شده و حدود دو ماه به پایان آن باقی مانده با این حال وزارت ورزش و جوانان چند روزی است که بررسی جوانب مختلف این قرارداد را در دستور کار قرارداده تا در مورد اعمال شرایط قانونی در آن اطمینان حاصل شود، اما چه شد که این اتفاق افتاد و وزارت ورزش در مورد قرارداد امضا شده تنیس روی میز با کمپ اشلاگر وارد عمل شد آنهم بعد از ۱۰ ماه؟!

طی ماه‌های گذشته اهالی تنیس روی میز ایران استفاده زیادی از این کمپ اشلاگر نبردند اما در ماه‌های آینده و با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا (مهرماه - تایلند)، مسابقات قهرمانی جهان (اسفندماه - مالزی) و مسابقات کسب سهمیه المپیک (فروردین‌ماه - هنگ‌کنگ) نیاز بیشتری به اعزام پینگ‌پنگ‌بازان به این کمپ تمرینی احساس می‌شود.

بر این اساس مسئولان فدراسیون تنیس روی میز بر آن شدند قرارداد مورد نظر را برای مدت حداقل چهار ماه یعنی تا پایان ماه میلادی جاری (دی‌ماه) تمدید کنند؛ آنهم به صورت رایگان، به این معنا که تنیس روی میز ایران در ازای مبلغ پرداخت شده و عدم استفاده از کمپ طی ماه‌های گذشته بتواند تا دی‌ماه بدون هیچ پرداختی دیگری از امکانات کمپ اشلاگر استفاده کند.

در همین راستا قرارداد بود سرپرست فدراسیون تنیس روی میز طی سفر به اتریش نشستی را با مسئولان کمپ اشلاگر برگزار کند اما گویا مطرح شدن موضوع سفر در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، مسئولان این وزارتخانه را به فکر بررسی قرارداد انداخت. 

احمد سعادتمند، سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: به هر حال هر قراردادی، شرایط قانونی خاصی به خصوص به لحاظ مالی دارد که باید رعایت شود اما گویا در قرارداد مورد نظر یکسری مسائل رعایت نشده بود به همین دلیل همکاران‌مان در وزارت ورزش و جوانان بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

"منظورتان از رعایت نشدن یکسری مسائل در قرارداد با کمپ اشلاگر چیست"؟، وی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: مبلغی که مسئولان وقت تنیس روی میز ایران و کمپ اشلاگر برای این قرارداد در مورد آن به توافق رسیده بودند (۱۳ هزار یورو) به طور کامل پرداخت شده اما قرارداد هنوز به طور رسمی امضا نشده است. قرار بود من در سفر به اتریش ضمن تمدید کردن قرارداد، مقدمات امضای رسمی آن را هم انجام دهم که مسئولان وزارت ورزش در مورد آن وارد عمل شدند.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز همچنین گفت: پیگیر نتایج بررسی هستم و اینکه بتوانیم اگر هم مشکلی در قرارداد وجود دارد آن را برطرف کنیم و بتوانیم از امکانات کمپ استفاده لازم را ببریم.