بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی به مددجویان این نهاد در استان اعطا می شود.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیش بینی ایجاد دو هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در سال جاری، اظهار کرد: به این منظور ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته که توسط بانک های عامل به در قالب تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان این نهاد پرداخت می شود.

وی با اشاره به این که این میزان تسهیلات از محل منابع قرض الحسنه بانک ها پرداخت می شود، اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات با همکاری مناسب بانک ها از ابتدای امسال آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

اهرابی افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۱۳ طرح اشتغال زایی از سوی مددجویان کمیته امداد با اعتبار  ۱۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال اجرا شده که در این راستا برای ۱۲۸ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

وی با بیان این که براساس آمار و مستندات موجود ۹۸ درصد از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد استان پایدار است، عنوان کرد: امید می رود امسال نیز با حمایت بانک ها زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی شمار بیشتری از خانواده های نیازمند و مددجویان استان را فراهم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: پارسال در سطح شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی به همت این نهاد بیش از دو هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال زایی در حوزه های  کشاورزی، دامپروری، خدمات و صنعت اجرا شد.

به گفته اهرابی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی سال گذشته در زمینه اجرای طرح های اشتغال زایی مددجویان برای سومین سال رتبه نخست کشوری را کسب کرد.