رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب قرآنی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از همه مولفان و نویسندگان و کسانی که در راه ترویج و تبلیغ قرآن قلم می زنند حمایت مادی و معنوی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان دارالقرآن‌الكريم شامگاه شنبه ۲۰ تیر از ۱۴ عنوان كتاب جديد در قالب ۳۰ جلد در حوزه‌های مختلف قرآنی با حضور مؤلفان، تنی چند از اساتيد دانشگاه، اعضای هيأت امنا و مديران سازمان دارالقرآن‌ الكريم، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رونمايی ‌كرد.

 عناوين اين كتاب‌ها عبارت بودند از، «قرآن و تربیت» اثر محمد علی‌رضایی اصفهانی در ۶ جلد، «قرآن در روایات اهل‌بیت» اثر مشترك مجید معارف و حسین صفره، «جامعه انسانی در قرآن کریم» اثر احمد زرنگار، «آيين تلاوت» (تجويد پژوهی) اثر محمدرضا حاجی اسماعيلی، «درسنامه حفظ موضوعی قرآن کریم» اثر حسين افتخاريان، «وقف و وصل» اثر عين‌الله قدمی، مجموعه کتاب‌های «سبک زندگی اسلامی در موضوع ازدواج» اثر مشترك حسام الدين خلعتبری و عاطفه كابلی، مجموعه کتاب‌های «سبک زندگی اسلامی در موضوع حجاب و عفاف» اثر مشترك محمد شعبانپور و زهرا بشارتی و مجموعه کتاب‌های «سبک زندگی اسلامی در موضوع هم‌افزایی و کار جمعی» اثر مشترك  عباس اشرفی و عبدالقادر پريز.

مجموعه کتاب‌های بچه‌های آسمان گروه بهارستان ویژه کودکان ۳-۴ سال، مجموعه کتاب‌های بچه‌های آسمان گروه گلستان ویژه کودکان ۵-۴ سال و مجموعه کتاب‌های آموزش قرآن بچه‌های آسمان گروه بهارستان ویژه کودکان ۶-۵ سال، ۳ عنوان ديگر از اين ۱۴ عنوان را تشكيل مي‌دهند كه هر يك از آنها توسط گروه تألیف سازمان دارالقرآن‌الکریم به سرپرستی حسین همتی در ۶ جلد به زيور طبع آراسته شده‌اند.

كتاب «مدیریت در موسسات قرآنی مردمی» يكی ديگر از اين ۱۴ عنوان كتاب بود كه در ۳ جلد توسط معاونت ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم توليد شده است.

معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم نيز كتابی را با عنوان «آشنایی با مجموعه طرح‌های آموزشی و تبلیغی ترویجی سازمان دارالقرآن الکریم» توليد كرده‌ است كه در اين مراسم رونمايی شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ماه مبارک رمضان هستیم ماه نزول قرآن و در سازمان دارالقرآن کریم هستیم. توقع هم نمی رود مجموعه سازمان دارالقرآن کریم، هیئت امنا و مدیریت محترم و هیئت مدیره و ساختار سازمان دارالقرآن کریم غیر از توسعه و ترویج آموزه های قرآن کریم به چیز دیگری بپردازد. سازمان تبلیغات اسلامی از همه مولفان و نویسندگان و کسانی که در راه ترویج و تبلیغ قرآن قلم می زنند حمایت مادی و معنوی می کند.

وی افزود: آثاری که امروز رونمایی می شوند برخی از آنها هنوز چاپ نشده اند و ما کمک می کنیم به دست طالبانش برسد و این مجموعه ها به طور کامل به دست مخاطبین آن برسد. بحث مفاهیم قرآن کریم بحث جدی تر از حوزه حفظ و تلاون قرآن است. سبک زندکی اسلامی در موضوع ازدواج و حجاب و عفاف و بحث تربیت قرآنی و حتی بحث مدیریت امور قرآنی بحث های خوبی است اما امروز در جهان عده ای با فهم ناصواب از قرآن کریم، جبهه تکفیر تشکیل داده اند و جنایات زیادی مرتکب می شوند. در مصر فردی را به شهادت می رسانند به گناه اینکه ار قرآن تفسیر و برداشت اشتباه کرده است.

خاموشی ادامه داد: ما چاره ای نداریم به جز اینکه قرآن و عترت را هردو را با هم بگیریم. نیاز جامعه ما در فهم معارف قرآن خوب است. برای تشخیص این موضوعات گروه های پژوهشی تشکیل داده شده است. چقدر خوب است در زمینه تفسیر هم سازمان دارالقرآن کریم حمایت ویژه ای از کارهایی که در این موضوعات می شوند انجام دهد. امروز نیاز داریم به اینکه تفاسیری به طور خاص تر بنویسیم. قرآن با ویژگی های خاصی که دارد می طلبد سازمان دارالقرآن کریم نگاه خاصتری به تفسیر داشته باشد. خدا را شاکرم که امروز شاهد فعالیت های ارزنده سازمان دارالقرآن کریم هستم. امیدوارم در آینده کیفیت این فعالیتها بالاتر برود.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کریم هم در این مراسم گفت: ظرفیت های فضاهای قرآنی در کشورمان بسیار بالا است. امیدوارم بستری فراهم شود و فرصت بیشتری به جوانان بدهیم تا بتوانند خودشان را بهتر نشان دهند. اگر روی ظرفیت های داخلی، گذشته از تلاوت های خارجی، سرمایه گذاری کنیم قطعاً می توانیم ظرفیت های بیشتری مهیا کنیم. باید آلبوم های بیشتری از تلاوتهای قاریان داخلی و خارجی به دست آوریم. امیدوارم این حرکتی که امروز انجام می شود به ویژه با دید توجه به مفاهیم قرآن و کاربردی ساختن آن، تأثیر بیشتری بر روی فعالیت های قرآنی کشور داشته باشیم.