اراک- همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، آیات الهی کتاب وحی، در مراسمی با عنوان « مشق نور» با حضور یکصد نفر از هنرمندان خوشنویس استان مرکزی کتابت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید زندوکیلی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اراک عصر یکشنبه در این مراسم گفت: فرهنگسرای آیینه اراک در ماه مبارک رمضان و همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در کارگاهی تحت عنوان مشق نور اقدام به کتابت آیات کلام الله مجید کرده است.

وی افزود: در این مراسم که به صورت کارگاهی برگزار شد، هنرمندان خوشنویس استان مرکزی که همگی از اساتید و هنرمندان برتر خوشنویسی هستند آیات مختلف کتاب نور را که به آنان اعلام شد کتابت کردند و ویژگی کارگاه این بود که خوشنویسان هیچ گونه آگاهی قبلی از آیه مشخص شده خود نداشتند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اراک با اشاره به انواع سبک های خطاطی شده آیات کتاب وحی اظهار داشت: آیات کتابت شده توسط هنرمندان در سبک های مختلف نسخ، نستعلیق، ثلث و شکسته بود.

زندوکیلی با اشاره به هدف برگزاری این مراسم گفت: از آنجاکه ماه رمضان ماه نزول آیات قرآن است، کتابت کلام الله مجید افزون بر بار معنوی و استفاده از برکات آن می تواند سبب شناساندن هنرمندان خوشنویس استان مرکزی شده و سبب اهمیت دهی به هنر خوشنوسی باشد.

وی افزود: آیات عفاف و حجاب، نماز، زکات و احترام به والدین از جمله آیاتی هستند که هنرمندان خوشنویس آنها را در روز ملی عفاف و حجاب کتابت کردند.

کتابت قرآن کریم سبب گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه  می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویس علاوه بر بار معنوی، سبب انتشار فرهنگ اسلامی و دینی در سطح جامعه می شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در بازدید از کارگاه کتابت مشق نور در فرهنگسرای آیینه اراک با اشاره به آیات قران کریم اظهار داشت: بهترین راه متصل شدن به خداوند، عشق به قرآن ناطق است که در این راه هرگونه سرمایه گذاری سبب ماندگار شدن فرهنگ اسلامی در تاریخ می شود.

وی افزود: افرادی که تاکنون در خدمت قرآن کریم بوده و در این مسیر قدم برداشته اند، امروز شاهد برکات زیادی در زندگی خود هستند و زندگی شان به برکت قرآن کریم، رنگ دیگری به خود گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: منزل علامه در قم امروز تبدیل به پایگاه نورانی آیات الهی شده و این مصداق بارزی از ماندگاری کارها و فعالیت های خداپسندانه است.

آیت الله دری نجف آبادی با توصیه به جوانان استان به منظور حرکت در این مسیر گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی برای جوانان استان مرکزی است که با به کارگیری ذوق، استعداد و پشتکار خود در راه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی و دینی و به خصوص کتابت قرآن کریم حرکت کنند.

وی افزود: همزمانی برگزاری این کارگاه با روز ملی عفاف و حجاب در واقع می تواند خود نقطه قوتی به منظور اهمیت بیشتر به قرآن و علوم قرآنی در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هنرمندان باید در کتابت آیات الهی قلب و جسم پاک، وضو، طهارت و اخلاص را مدنظر داشته باشند و توجه به این ارکان سبب ماندگاری هرچه بیشتر اثر می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خوشنویسان حضور یافته در کتابت آیات الهی، با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.