پاکدشت-در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد مطرح شد: حدود ۶۰۰ نفر از زندانیان شهرستان پاکدشت را افرادی تشکیل می‌دهند که به واسطه یک سهو و یک خطای غیرعمد در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد با حضور حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه، علیرضا قاسمی فرزاد فرماندار، فرهاد بشیری نماینده مجلس، مدیران و مسئولان انتظامی، قضایی و اجرایی پاکدشت و خیرین این شهرستان در سالن اجتماعات شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شد.

حجت الاسلام حسن لزومی در این مراسم با اشاره به این نکته که یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان دستگیری از مستنمندان و کمک به حال نیازمندان است اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت کم نظیری را در اختیار همه افراد جامعه قرار می دهد تا با استفاده از فیوضات این ماه، به موضوعات و مسائل اجتماعی پیرامون خود توجه بیشتری کنند.

امام جمعه پاکدشت افزود: یکی از اقداماتی که طی سال های اخیر در کشور جای خود را پیدا کرده و شهرستان های مختلف به آن اهتمام می ورزند، برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که کمک به آزادی زندانیان غیر عمد نباید منحصر به جشن گلریزان و ماه مبارک رمضان شود بلکه در طول سال نیز باید مردم در این راستا همت کرده و زمینه آزادی افرادی که به علت عدم تمکن مالی در زندان به سر می برند را فراهم آورند.

حمایت از زندانیان غیر عمد حرکتی ماندگار است

این مسئول اضافه کرد: ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان طی سال های پس از تأسیس، همواره گام های موثری را برای کمک به زندانیان برداشته است و حرکت این ستاد را باید حرکتی ماندگار دانست که در جهت حمایت از زندانیان وکمک مادی ومعنوی به خانواده زندانیان جرایم غیر عمد انجام می دهد.

لزومی گفت: یکی از موضوعاتی که هم اکنون در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد آن است که باید زمینه اشتغالزایی زندانیان پس از آزادی از زندان را فراهم کرد تا هم در جهت رفع مشکلات خانواده موفق باشند  و هم در جامعه جرم و جرایم  کاهش یابد.

خانواده زندانیان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند

رحیم علیش پور دادستان شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم با تقدیر از حضور صنعتگران و تولیدکنندگان در این مراسم اظهار داشت: حمایت از زندانیان غیر عمد یکی از فعالیت هایی است که در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: امروز خوشبختانه کارهای خوب و قابل توجهی برای کمک به زندانیان غیر عمد در کشور انجام شده است، افرادی که به خاطر مهریه، نفقه و جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند.

وی گفت: کمک کردن و بخشیدن یکی از کارهای حسنه ای است که از پیامبر خوبی ها  برای ما باقی مانده است که اگر ما ببخشیم خدا هم  ما را خواهد بخشید.

دادستان شهرستان پاکدشت بیان داشت: به دیگران رحم کنید تا خدای متعال به من و شما رحم کند . زندانیانی که به خاطر جرایم غیر عمد در زندان هستند نیازمند کمک های شما عزیزان هستند.

وی افزود: وقتی سرپرست یک خانواده در زندان است خانواده این زندانی از لحاظ امکانات مالی در مضیقه بسر می برد و بارها مشاهد شد که بر اثر این که نیازهای مالی خانواده تامین بشود ناخواسته ناهنجاری هایی بوجود آمده و از نظر امنیت اجتماعی با مشکلاتی مواجه شدیم، پس به خاطر این موضوع بود که ستاد حمایت از زندانیان غیر عمد تشکیل شده است.

رئیس هئیت مدیره شهرک صنعتی عباس اباد نیز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۶۰۰ نفر از زندانیان شهرستان پاکدشت را افرادی تشکیل می‌دهند که به واسطه یک سهو و یک خطای غیرعمد در زندان به سر می‌برند و آزادی این افراد نیازمند کمک خیرین است.

هاشمی گفت: مراسم حمایت از زندانیان با مشارکت مسئولین واعضا هئیت امنای شهرک صنعتی عباس آباد برای آزادی زندانیانی که به خاطر مشلات مالی و غیر عمد در زندان به سر می برند تشکیل شده و نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین وصنعتگران دارد