دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد دو نفر از سرکرده های اصلی داعش که یکی از آنها دارای ملیت عراقی است در حملات هوایی به شمال شرق سوریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، «رامی عبد الرحمان» رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: دو سرکرده داعش که در حملات هوایی به شرق سوریه به هلاکت رسیده اند «ابو اسامه» دارای ملیت عراقی و «عامر الرفدان» از سوریه هستند.

وی افزود: هنوز معلوم نیست حملات هوایی که استان الحسکه را هدف قرار داده توسط ارتش سوریه و یا توسط ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا انجام گرفته است.

خبر دیگری حاکی است که در درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره در ریف حمص شماری از نیروهای ارتش و عناصر تروریستی کشته شدند.

در همین زمینه یک منبع نظامی گفت: یگان هایی از ارتش سوریه حملات عناصر تروریستی داعش به ریف تدمر را ناکام گذاشتند. همچنین نیروهای سوریه توانستند خودروهای نظامی داعش در شرق «البیارات» واقع در ۱۰ کیلومتری شهر تدمر را منهدم کنند.

گفتنی است نیروهای ارتش سوریه توانستند شماری از عناصر تروریستی را در مناطق الراشدین، العزیزیه، بنی زید، باب الحدید، اللیرمون، الشعار، الهلک، الکاستیلو، المیسر و حلب قدیم به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا از انجام ۱۲ حمله هوایی به پایگاه های گروهک داعش در عراق و سوریه خبر داد.