بوشهر - استاندار بوشهر گفت: ۲۲۴ میلیارد تومان عوارض آلایندگی استان بوشهر در سال گذشته وصول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، میزان اعتبارات آلایندگی استان بوشهر افزایش یافته است.

وی به نقش بسیار مهم اعتبارات آلایندگی در توسعه شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و توسعه شهرها و روستاهای استان از مهمترین دستاوردهای تحقق اعتبارات آلایندگی خواهد بود.

استاندار بوشهر با اشاره به لغو قانون معافیت شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی برای پرداخت عوارض آلایندگی، اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود تا این شرکت‌ها سهم خود به استان بوشهر را پرداخت کنند و میزان عوارض این بخش افزایش یابد.

وی افزود: میزان وصولی عوارض آلایندگی استان بوشهر در سال گذشته ۲۲۴ میلیارد تومان بود که در ۳۷ شهر و ۳۵۴ دهیاری استان بوشهر توزیع شد و نقش بسیار مهمی در اجرای طرح‌ها داشت.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه  ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به اعتبارات استان بوشهر اضافه شده است، خاطرنشان کرد: عوارض آلایندگی بر اساس شاخص‌های مشخص و تعیین شده توزیع می‌شود.

استاندار بوشهر توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش داریم تا با استفاده از اعتبارات ملی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی زمینه را برای توسعه فراهم سازیم.