وزارت امور خارجه بلاروس با انتشار بیانیه ای از توافق جامع هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ در وین اتریش استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارج بلاروس در بیانیه خود درباره توافق جامع هسته ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد: مصالحه ای درباره موضوع هسته ای ایران امنیت بین الملی را تقویت خواهد کرد و باعث می شود تا حق ایران برای توسعه مهندسی بخش صلح آمیز فعالیت های هسته ای این کشور نقض نشود.

این بیانیه می افزاید: این توافق اثبات کرد که حتی سخت ترین بحران های بین المللی را می توان با استفاده از راه حل های سیاسی و دیپلماتیک حل کرد.

وزارت خارجه بلاروس ابراز امیدواری کرده است که دو طرف بتوانند بر موانع احتمالی سیاسی در مسیر اجرای این توافق فائق آمده و بهترین تلاش های متقابل خود را برای اجرای این توافق به کار بگیرند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی جامع برای پایان دادن به موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

وزارت خارجه بلاروس تاکید کرده است که حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران و رها کردن سیاست های تحریم ضد ایرانی می تواند به تقویت و ایجاد اعتماد، تقویت رژیم عدم اشاعه و حصول اطمینان از صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن کمک کند.